ID: 142756
pytanie do KTOSIKA vel Visitors
ID: 142756
ID: 142756
jako ze jestes kumaty to pytanie
Czy mozesz podac mi ustawe ze nie potrzeba weekendowki tylko wystarczy wpis w tachografie?
Z gory dzieki
jako ze jestes kumaty to pytanie
Czy mozesz podac mi ustawe ze nie potrzeba weekendowki tylko wystarczy wpis w tachografie?
Z gory dzieki
~gnebca gamonii*.69.80.10
*.69.80.10
Posty (63)
~gnebca gamonii | czyli co musi byc? w innym temacie pisales ze wpis manualny w tacho wystarczy | |||
visitors
| natomiast pkt 3 mowi, ze to zaswiadczenie ma byc wystawione PRZED rozpoczeciem podrozy. wiec bedac w podrozy ten zapis o wystawianiu zaswiadczen nas nie obowiazuje.. czyli jesli jestesmy w podrozy i w sytuacji jesli oddalamy sie od pojazdu i zabieramy KK, to po powrocie musimy zrobic wpis manualny chyba ze mamy upowaznienie od pracodawcy o tym ze mozemy sami wystawiac takie zaswiadczenie (wypisane na komputerze i wydrukowane ). upowaznienie ma miec kierowca byc w oryginale i do wgladu podczas kontroli | |||
~gnebca gamonii | to z tego co pisze wynika ze urlopowka powinna byc wystawiana nawet 9h pauzach przeciez tak nikt nie robi | |||
barracuda
| Nie mnie o to pytałeś, ale nawiązuję do tematu. PRZEPISY SOCJALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM ROZPORZĄDZ ENIE (WE) NR 561/2006, DYREKTYWA 2006/22/WE, ROZPORZĄDZENIE (EWG) NR 3821/85 WYTYCZNA NR 5 Kwestia: Formularz zaświadczenia o działalności ustanowiony decyzją Komisji (2009/959/UE) z dnia 14 grudnia 2009 r. zmieniającą decyzję 2007/230/WE w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnyc h odnoszących się do działalności w transporcie drogowym. Artykuły: art. 11 ust. 3 i art. 13 dyrektywy 2006/22/WE Podejści e, jakie należy zastosować: Formularz zaświadczenia nie jest wymagany w przypadkach, gdy rejestracja działalności możliwa jest za pomocą tachografu. Podstawowym źródłem informacji w czasie kontroli drogowej są zapisy tachografu, a brak takich zapisów może zostać usprawiedliwiony św iadectwem jedynie w przypadku, gdy zapisy tachografu, w tym wpisy odręczne, nie były możliwe z przyczyn obiektywnych. W każdym przypadku kompletny zestaw zapisów tachografu, w razie konieczności uzupełniony formularzem, jest uznawany za wystarczający dowód potwierdzający zgod ność z wymogami rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR, chyba że istnieje uzasadnione podejrz enie braku zgodności. (... ) Nie jest jednak wymagany żaden formularz dotyczący zwykłych dziennych i tygodniowych okresów odpoczynku. (... ) | |||
visitors
| nawet na 1min pauzy, pracy czy dyspozycji ; ) przeczytaj Art 15 akp2 rozp 561/06 "w ust. 2 akapit drugi otrzymuje następujące brzmien ie: "Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d) : a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestru jące zgodnie z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty; lub b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestru jące zgodnie z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych , w jakie wyposażone jest urządzenie rejestru jące. " | |||
~luzik | visitors (2014-03-23 21:44:42) Art31 z UoCPK jest o tyle ciekawy, ze nakazuje wystawianie zaswiadczen nawet w przypadku pracy kierowcy przy aucie ( wymiana zarowki, sprzatanie w kabinie, zaladunek, rozladunek ) ; ) 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; wydaje mi sie ze troche za bardzo nadinterpretujesz ten punkt | |||
visitors
| barracuda - wszystko ok, ale to sa TYLKO wytyczne naszego ITD, ktore nie maja zadnej mocy prawnej poza granicami pl | |||
visitors
| luzik - przeczytaj czym jest " inna praca " | |||
visitors
| "Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. " | |||
barracuda
| To jest jedna z wytycznych Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i jest obowiązująca dla służb kontrolnych Unii. | |||
visitors
| bo nawiazuje do art 15 rozp 561/06 | |||
~gnebca gamonii | szukalem prostej odpowiedzi a znow sa niedomowienia, przyklad taki skoro na weekend kierowca wyjal karte nie jezdzil i nic nie robil i teraz w poniedzialek karte wlozy dokona wpisu manualnego ze mial przerwe to jak go dorwie ITD i nie bedzie mial weekendowki tylko w karcie wpisana przerwe to ukaraja czy nie? | |||
~luzik | visitors (2014-03-23 21:58:23) ok dobrze ale gdzie w art 31 jest napisane ze musze miec "zaswiadczenie" gdy pracuje przy aucie i tu cytuje ciebie:visitors (2014-03-23 21:44:42) Art31 z UoCPK jest o tyle ciekawy, ze nakazuje wystawianie zaswiadczen nawet w przypadku pracy kierowcy przy aucie ( wymiana zarowki, sprzatanie w kabinie, zaladunek, rozladunek ) ; ) | |||
visitors
| ale ale kazde panstwo czlonkowskie ma mozliwosc zaostrzenia przepisow unijnych ; ) i UoCPR Art31 moze byc tak traktowana. na szczescie sa myslacy wsrod kontrolujacych ; ) | |||
visitors
| luzik - prosze bardzo ( chociaz podalem gdzie tego szukac ) Art. 31. 1. Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany wystawić kie-rowcy wykonującemu przewóz drogowy zatrudnionemu u tego przedsiębiorcy zaświadczenie, w przypadku gdy kierowca: 1) przebywał na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby; 2) przebywał na urlopie wypoczynkowym; 3) miał czas wolny od pracy; 4) prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub Umowy AETR; 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; 6) pozostawał w gotowości w rozumieniu art. 9 ust. 1. ps pkt5 | |||
~luzik | nie ~gnebca gamonii (2014-03-23 22:04:56) szukalem prostej odpowiedzi a znow sa niedomowienia, przyklad taki skoro na weekend kierowca wyjal karte nie jezdzil i nic nie robil i teraz w poniedzialek karte wlozy dokona wpisu manualnego ze mial przerwe to jak go dorwie ITD i nie bedzie mial weekendowki tylko w karcie wpisana przerwe to ukaraja czy nie? a jak bylo z pauza weekendowa na tz otwartym tacho? | |||
barracuda
| Nie całkiem może być traktowane dowolnie. Artykuł 11 Państwo Członkowskie może przewidzieć dłuższe minimalne przerwy i okresy odpoczynku lub krótszy maksymalny czas prowadzenia pojazdu niż ustanowione w art. 6-9 w przypadku przewozów drogowych wykonywanych w całości na jego terytorium. Państwo Członkowskie uwzględnia przy tym odpowiednie układy zbiorowe lub inne porozumienia pomiędzy partnerami społecznymi. Niemniej jednak przepisy niniejszego rozporządzenia nadal mają zastosowanie do kierowców uczestniczących w transporcie międzynarodowym. | |||
~gnebca gamonii | skoro NIE potrzeba to po co sie to wystawia? ?? | |||
visitors
| gnebca gamonii (2014-03-23 22:04:56) szukalem prostej odpowiedzi a znow sa niedomowienia, przyklad taki skoro na weekend kierowca wyjal karte nie jezdzil i nic nie robil i teraz w poniedzialek karte wlozy dokona wpisu manualnego ze mial przerwe to jak go dorwie ITD i nie bedzie mial weekendowki tylko w karcie wpisana przerwe to ukaraja czy nie? jasne ze nie. kierowca ma zapis na KK, a ten ma priorytet przed kazdym innym dokumentem. z cala pewnoscia inaczej do tego moze podejsc Inspekcja Pracy ( na KK nie ma "zapisu" czy bylo to wolne za nadgodziny, odebrane wolne za dni ustawowo wolne od pracy, czy urlop wypoczynkowy ) | |||
~luzik | visitors (2014-03-23 22:07:09) czyli jak pisalem: ~luzik (2014-03-23 21:56:57) visitors (2014-03-23 21:44:42) Art31 z UoCPK jest o tyle ciekawy, ze nakazuje wystawianie zaswiadczen nawet w przypadku pracy kierowcy przy aucie ( wymiana zarowki, sprzatanie w kabinie, zaladunek, rozladunek ) ; ) 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; wydaje mi sie ze troche za bardzo nadinterpretujesz ten punkt | |||
visitors
| ~gnebca gamonii (2014-03-23 22:09:31) skoro NIE potrzeba to po co sie to wystawia?? dla inspekcji pracy | |||
visitors
| luzik - przeczytaj czym jest inna praca Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. | |||
visitors
| Art. 31. 1. Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany wystawić kie-rowcy wykonującemu przewóz drogowy zatrudnionemu u tego przedsiębiorcy zaświadczenie, w przypadku gdy kierowca: 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. i sorki luzik, nie potrafie proscie wkleic | |||
~luzik | visitors (2014-03-23 22:11:25) luzik - przeczytaj czym jest inna praca Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. ale w powyzszych przykladach zawsze masz mozliwosc zaznaczenia swojej czynnosci na tacho wiec nie rozumiem po jak walek zaswiadczenie zas wiadczenie wystawia sie wtedy gdy kierowca nie ma mozliwosci zaznaczenia swoich aktywnosci | |||
visitors
| luzik - zaswiadczenie MA BYC ZAWSZE WYSTAWIONE JESLI NIE PROWADZISZ POJAZDU i niewazne co ustawisz na tacho. wg tego Art 31 | |||
visitors
| ale swiatelkiem w tunelu jest to, ze ma byc ono wystawione PRZED rozpoczeciem podrozy sluzbowej | |||
~luzik | visitors (2014-03-23 22:19:43) luzik - zaswiadczenie MA BYC ZAWSZE WYSTAWIONE JESLI NIE PROWADZISZ POJAZDU i niewazne co ustawisz na tacho. wg tego Art 31 NADINTERPRETACJA visitors (2014-03-23 22:14:07) Art. 31. 1. Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany wystawić kie-rowcy wykonującemu przewóz drogowy zatrudnionemu u tego przedsiębiorcy zaświadczenie, w przypadku gdy kierowca: 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; | |||
visitors
| 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; czy ty czytac nie umiesz luzik? | |||
~gnebca gamonii | Podgląd konta visitorsvisitors (2014-03-23 22:19:43) luzik - zaswiadczenie MA BYC ZAWSZE WYSTAWIONE JESLI NIE PROWADZISZ POJAZDU i niewazne co ustawisz na tacho. wg tego Art 31 to wkoncu ma byc czy nie ma byc? przeciez przy 9h pauzach tez powinno byc a nie ma | |||
visitors
| gnebca - napisalem ze w art 31pkt3 jest wyjscie z tego galimatiasu 3. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, wystawione na przeznaczonym do dru-ku formularzu, o którym mowa w decyzji Komisji nr 2007/230/WE z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odno-szących się do działalności w transporcie drogowym (Dz. Urz. UE L 99 z 14. 04. 2007, str. 14, z późn. zm. ), przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy wręcza kierowcy przed rozpoczęciem przez kierowcę przewozu drogowego, a kierowca to zaświadczenie podpisuje. Minister właściwy do spraw transportu udostępnia na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra wzór formularza zaświadczenia. poza tym Art15 akp2 ropz 561/06 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.