Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Aktualny system szkolenia kierowców to porażka

ID: 140852


Witam, chciał bym poruszyć temat wg mnie bardzo poważny, a mianowicie chodzi o szkolenie kierowców. Jestem młodym kierowcą który w tamtym roku zdobył prawo jazdy kat. C+E i uważam, że aktualny system szkoleń jest niewystarczający do bezpiecznego podjęcia tak odpowiedzialnego zajęcia jakim jest zawodu kierowcy zawodowego. Na kursie na prawo jazdy do znudzenia ćwiczyło się manewry na placu, a potem chwilę po mieście na przejazd po trasach egzaminacyjnych. Ok. pomyślałem sobie, że to tylko kurs na prawo jazdy i więcej praktycznych rzeczy nauczę się na kursie na kwalifikację wstępną. Tak się jednak nie stało. Na kwalifikacji praktycznie niczego się nie nauczyłem. Wykłady polegały na tym, że wykładowca cytował tylko wyuczone na pamięć paragrafy z różnych Ustaw i Rozporządzeń których i tak nikt nie zapamiętał, potem puścił potem jakiś reklamowy filmik o zabezpieczaniu ładunków i omówił teoretycznie czas pracy kierowcy. Następnym etapem szkolenia było wkuwanie na pamięć pytań egzaminacyjnych w formie testów. Aha, była jeszcze mata poślizgowa. Tyle, że samej jazdy było ok. 20 minut ( 20-stu kursantów w trzy godziny jeździło na przemian trzema solówkami). Oczywiście jest to za mało aby nauczyć się wychodzić z poślizgów więc wszyscy łącznie z instruktorami traktowali to jak zabawę. Nie było na tej macie ani jednej ciężarówki z przyczepą lub naczepą, a szkoda bo większość kierowców zawodowych jeździ głównie takimi zestawami. Reasumując to posiadam zawodowe prawo jazdy i... nie mam pojęcia o transporcie drogowym. Pomimo wydania na te uprawnienia ok. 7. 000 zł nikt mnie nie nauczył takich podstaw jak prawidłowe sprzęganie ciągnika z naczepą, obsługi tachografu cyfrowego, praktycznych metod zabezpieczania ładunków itd. Do pracy kierowcy podchodzę bardzo poważnie bo to ciężkie i odpowiedzialne zajęcie więc uważam, że obecne system szkoleń kierowców to strata czasu i pieniędzy. Jak można kogoś nauczyć zawodu kierowcy jak na kursie na kwalifikacje poza wspomnianą matą poślizgową nie widziałem ciężarówki na oczy? Po co komuś tłumaczyć jakie są normy czasu pracy kierowcy jak się nie pokazuję jak dział tachograf i jak się go obsługuje? Po co tłumaczyć jakie są rodzaje zabezpieczania ładunków jeżeli kursanci nie wiedzą gdzie i jak zamontować pasy zabezpieczające? Praca kierowcy to nie siedzenie za biurkiem więc siedząc w szkolnej ławie bez zajęć praktycznych niczego się przyszłego kierowcy nie nauczy. A wystarczyło by podstawić ciągnik siodłowy z naczepą i pokazać te wszystkie rzeczy w praktyce. Zaraz pewnie wszyscy powiedzą, że jak by tak było to kurs kosztował by dwa razy więcej, ale przecież 3. 000 zł to wcale nie tak mało pieniędzy. Przy np. 20 kursantach Ośrodek Szkolenia zarobił na jednym kursie 60. 000 zł, a za takie pieniądze to już można zorganizować prawdziwe szkolenie z którego ktoś na pewno by coś wyniósł. Wniosek jest taki, że jestem kierowcą 40-sto tonowego, tira'' i tak naprawdę to wszystkiego uczę się na własnych błędach bo nikt mnie tego pomimo odbytych szkoleń nie nauczył. A jak się jeździ takim 40-sto tonowym, tirem'' to tolerancja błędu jest bardzo mała. W tym zawodzie wystarczy popełnić mały błąd i o tragedię nie trudno, a można by temu zapobiec wprowadzając odpowiedni system szkoleń z większym naciskiem na zajęcia praktyczne niż na rozwiązywanie testów. Wtedy mniej będziemy słyszeli w telewizji o wypadku ciężarówki ze skutkiem śmiertelnym z winy kierowcy. Wiem, że ten problem dotyczy nie tylko mnie, ale też innych młodych kierowców którzy dopiero co rozpoczynają swoją karierę w tym zawodzie.

~Roman
*.play-internet.pl

Posty (18)

~Roman
jak w temacie...
~Roman
szkoda, że szkolenie nie wygląda tak jak na tym filmie: ://etransport. pl/film, prawdziwa_nauka, 5115. html
~adibus
hehee taki program stworzyli ludzie co majal doktoraty i zero pojecia o zawodzie kierowcy. A gruby chajs skasowali za to i majal teraz wyje. ba, ne na to. Jedna z przyczyn czemu nienawidze tego kraju zasranego
~mamed
k. u. r. w. a. przeciez to wszyscy wiedza ze ten system to dno!!! chcialo ci sie tyle pisac??? Prawda jest taka ze teraz bedziesz przez pol roku robil u dziada za miche ryzu zeby sie czegos nauczyc.
~Forest glemp
Zgadza sie. Wieprzom przy korycie nie zależy abys sie czegos nauczyl, tylko zebyc zaplacil za kurs!
~mamed
mnie prawko wynioslo prawie 11 000 zl. kat. c + 2 egzaminy 3 tys. kat. c+e 2 egzaminy 3 tysie. kwalifikacja 3 tys + egzamin 350 zl. dojazdy badania itp. od stycznia jestem juz w drugiej firmie bo wszedzie do okola dno. Na prawko zarobilem ciezka praca. zebym wiedzial co tak naprawde dzieje sie w transporcie to bym inne uprawnienia za te pienjadze a reszte bym przepil, taka prawda.
~Mięsny jeż
Robię teraz C + KW.
Niestety zgadzam się z tym.
Dno które przygotowuje tylko do zdania egzaminów.
Na szczęście mam 3 lata praktyki na busach więc coś tam ogarniam.
~mamed
Cale szczescie ze prawko jesc nie wola.. byc moze za pare lat w polsce cos sie zmieni.
~Mięsny jeż
Najlepszy jest egzamin z KW.
Zbiera się wielka komisja która nie ma o niczym pojęcia.
Ich praca polega tylko do przyłożenia szablonu do testu.
Gdy masz jakieś kontrowersyjne pytanie którego ci nie zatwierdzą (nie pokryje się z szablonem) nawet nie masz z kim pogadać.
~mamed
a nas bylo 3 na egzamine. zanim weszlismy do sali swiadectwa juz byly dla nas wypisane. wyszedlem ostatni z sali gosc wzial moj test odwrocil sie do okna i po 2 sekundach powiedzial ze zdalem. wszystko trwalo okolo 10 min. za 3350 zl.
Alex:-}
Mamed.. nie martw się, że tak długo to trwało.. dokształcające trwają jeden tel., uścisk dłoni i 6 stówek.. góra 2 min. ; -}
~xyx
ciekawe do czego to doprowadzi...
~kiero
do zagłady
~klemens1
Idz na przyuczenie i sie nauczysz jeszcze pare zloty zlapiesz. Jak ty chcesz byc kierowca jak tak marudzisz... zaden spedytor nie bedzie chcial z toba gadac...
~xyx
nie marudzi tylko dobrze mówi, zobacz ilu baranów po drogach jeździ i zanim tacy nauczą się jeździć to wcześniej jeszcze kogoś zabiją. W trasie nie ma już czasu na eksperymenty.

1

~lol2
Ja zdalem swiezo jezdze 2gi miesiac. Jak masz cos w glowie popytasz na zaladunkach papatrzysz jak ktos spina i pomyslisz to jest git nikt nie jest doskonaly. Konczysz glupie studia i nic po nich nie umiesz. Praktyka i nic wiecej.
~RealPoland
trzecba było robić szkołę mechanik pajadó samochodowych,

1

~koltun
Ważne kto stoi za tymi szkoleniami ukryty !
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.202.167

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels