Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

niedopuszczalny nacisk osi

ID: 140529


Witam
Czy ktoś może spotkał się z Was z problemem nałożenia kary przez ITD w związku z przekroczeniem nacisku na oś napędową? Jak w takim przypadku zabezpieczyć się przed nałożeniem kary, skoro kierowca nie ma wpływu na sposób rozmieszczenia ładunku na naczepie?

~pollop
*.play-internet.pl

Posty (36)

~pollop
No dobra, a co myślicie by do CMR dopiąć to co radzi Gnębca? W końcu CMR wystawia nadawca, więc nie bardzo coś tam można do niego dopisać...
Macius
ale CMR-ke podpisuje kierowca... więc w rubryce uwagi wpisuje odpowiednią adnotację!
~pollop
myślisz, że mógły tam wpisać uwagę, że przewoźnik nie odpowiada za rozmieszczenie ładunku?
Macius
proponuje nie pisać tego dosłownie, lepiej zastąpić to sformułowaniem: Załadunek bez udziału kierowcy - brak możliwości weryfikacji ilości jakości i wagi towaru. ew. towar zapakowany na palety i... lub podobne. nie piszesz czy towar zpaletowany czy sypki itp, jaka zabudowa auta...
~gnebca gamonii
wszystko wpisuj, nawet jak bedziesz stal i patrzyl ile sztuk palet (pudelek) laduja (ale sie pomylisz w liczeniu bo kazdemu moze sie mylic) wiec wpisz ze nie liczyles i nie wazyles po zaladunku.
~kiero.
Wpisać możesz. Tyle, że dla ITD to nic nie znaczy. Co ich tam to interesuje kto to załadowywał. Przekroczone naciski to Blok na pokutu. Norme musza wyrobić by premie na koniec miesiąca dostać. Zwiazki zawodowe czy stoważyszenie przewoznikow powinno ten temat drażyc by go prawnie rozwiazac. Oni to mają gdzieś.
~kiero.
Zas. rany. m obowiazkiem kierowcy jest być przy załadunku. Jedynie gdy auto jest przez załadowce plombowane to nie odpowiada ile czego sie tam znajduje.

1

~pollop
Artykuł 8.

1. Przy przyjęciu towaru przewoźnik jest obowiązany sprawdzić:

a) dokładność danych listu przewozowego dotyczących ilości sztuk, jak również ich cech i numerów;

b) widoczny stan towaru i jego opakowania.
~gnebca gamonii
pollop - im wiecej wpiszesz tym mniej bekniesz, na te artykuly to nie patrz
bo jak bys mial palete zawinieta tasma a na niej 1200 malych pudeleczek to jak bys to mial policzyc?
~kiero.
ilosciowo to co najwyżej mozesz sobie palety policzyc. Jedzisz sobie do producenta srubek. Laduja ci np 20 skrzyn a w kazdej ma byc po 8 tys srub. Miesiaca by ci zabraklo by to policzyć jakbys sie gdzies pomylił.
~Młody Lisek
orientuje sie ktos ile jest na osi ciagnacej przy pustej naczepie??
~diabel
Zalezy od marki sprzetu, Man Tga i naczepa stara i ciezka Kogel na pusto na ciagnacej ok 3500 kg
~Młody Lisek
chodzi o krone firanke. Jutro mam zaladowac na 5metrach 9ton i pytanie czy nie przeladuje osi..
~diabel
zalezy jaki bedziesz mial dalszy ladunek, ale na 5 m 9 ton to juz bedzie przeladowane, na naczepie od 7 do 8 m zaczyna sie rowny rozklad masy na osie naczepy i ciagnika, poza tym na osie naczepy.
Hesher
bo najlepiej w ciagniku miec trzy oski
~Młody Lisek
no wlasnie na pozostalych 8metrach 1 tona.. jak zaladuje na odwrot to siodlo zero dociazenia jak na odwrot to os przeladowana.. nie wiem jak to ugryz..
~diabel
no to jaki masz problem zeby rozlozyc ten towar inaczej skoro ogolnie bedziesz mial 10 ton, nie musisz ladowac wszystkiego na oske ciagnaca
~Młody Lisek
no wlasnie nie moge tego rozlozyc, w tym problem.. to sa dwa osobne ladunki. 5m 9t i 8m 1t..
~diabel
no ze niby ten drugi to jest powiedzmy nie do rozlozenia tylko te 8mb nierozbieralna calosc.
~Młody Lisek
nie sa rozbieralne wlasnie..
~diabel
a skad i dokad z tym pojedziesz
~Młody Lisek
do kochanych zachodnich sasiadow..
~diabel
Czyli po drodze zadnych stalych punktow wagowych nie bedziesz mial
~diabel
no a ten pierwszy ladunek te 9 ton to palety czy tez nie mozna tego rozlozyc
~Młody Lisek
mierzylem na naczepie jakby te 9t od przodu zaladowac to okolo 1metr za pierwsze przeslo bedzie to juz troche 1os naczepy odciazy, szkoda ze nie mam wagi na osi, jak zaladuje na odwrot to jak popada to zero jazdy wtedy.. Ani tak ani tak..
~diabel
No odwrotnie to calkiem porazka bo nie ujedziesz, nie mysl tez o osi naczepy bo z takim ladunkiem ich nie przeladujesz ale o ciagnacej osce bo tu moze byc problem, pierwsze 5m to dokladnie wszystko idzie na siodlo, wg '' madrej ksiazki'' to dokladnie od 6, 1 do 7, 8 liczac od przodu powinien byc srodek ciezkosci.
~Młody Lisek
ok diabel, dzieki, cos bede kombinowal na zaladunkach..
~ziomal
Koledzy, ja swoim kierowcom wydrukowałem kilka zagadnień w związku załadunkiem i nie ma problemu. Tam gdzie załadunek, kierowca wyjmuje odpowiednią kartkę i załadowca musi ją podpisać.
~gnebca gamonii
zasada jest taka ze do lap naczepy moze wejsc max 4, 5tony
Hesher
niemiec jak widzi trzy oski w koniku to mu wazenie przez mysl nie przechodzi
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.249.105

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels