Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jak Kierowcy dbają o swoje zdrowie?

ID: 134550


Witam wszystkich!
Zawód kierowcy wiąże się z długotrwałą pracą w pozycji siedzącej, bardzo często wiele godzin bez zmiany pozycji i bez możliwości wykonania jakichkolwiek ćwiczeń rozluźniających napięte mięśnie i stawy. Wszyscy wiedzą, że nie wpływa to dobrze na Wasze zdrowie.

Zapewne wielu z Was, szczególnie Ci z dłuższym stażem pracy, zaobserwowali na bazie własnych doświadczeń zmiany na własnym organiźmie spowodowane długotrwałym urzymywaniem pozycji siedzącej. Chodzi mi głównie o bóle kręgosłupa, zmiany napięcia mięśni (głównie tylnej części ud, które są osłabione i słabo rozciągnięte - ciężko dotknąć palcami podłogi prawda?:), a także bóle szyji, karku. Często dochodzi również do zesztywnień w zakresie prawego stawu nadgarstkowego oraz obu stawów skokowych.

Chciałbym dowiedzieć się jak Wy Kierowcy radzicie sobie z tymi dolegliwościami, jak często na nie cierpicie i w jakim stopniu utrudnia to Wam wykonywanie zawodu.

Wasze opinie bardzo przydadzą mi się w moich badaniach na temat usprawniania i rehabilitacji w sportach motorowych. Jednak kierowcy zawodowi również będą częścią tych badań. Jako osoba zawodowo związana z rehabilitacją i usprawnianiem zauważyłem, że sektor transportowy został prawie całkowicie zapomniany pod tym względem. Dlatego postanowiłem to wykorzystać i zacząć działać w tym kierunku!
Po uzyskaniu Waszych opinii na temat problemów zdrowotnych spowodowanych wykonywanien zawodu, nie ukrywam, że chciałbym rozpocząć współpracę z kierowcami. W zakres moich usług wchodziłoby układanie indywidualnych zachowań prozdrowotnych, układanie zestawu ćwiczeń do pracy oraz w okresie poza pracą, a także narzędzia wspomagające pracę. Jednym z takich narzędzi jest Kinesiotaping, którym posługuję się w mojej pracy. Kinesiotaping - czyli tz. kolorowe taśmy dla sportowców oraz ludzi narażonych na różne fizyczne czynniki zewnętrzne negatywnie wpływające na postawę naszego organizmu. Dzięki odpowiedniej technice naklejenia taśmy można rozluźnić lub pobudzić dany mięsień (mięśnie z tyłu uda, mięśnie szyji i karku, mięśnie stopy), zadziałać miejscowo przeciwbólowo (kark, kręgosłup), usztywnić dany staw, a także zadziałać przeciwobrzękowo.

Bardzo zapraszam do dyskusji oraz współpracy.
Szerokiej drogi!
Massorioslo

Posty (16)

zetek
"Szlachetne zdrowie, jako smakujesz aż się zepsujesz" (J. K)
Siedzący tryb życia, czyli x godzin spędzonych na fotelu kierowcy generuje pewne dolegliwości. Palcami mogę dotknac podloza, pewnie dlatego że nie mam mięsni "piwnych. Sporadycznie miewam bóle mięsni nóg, stawów. Bóle kręgoslupa mialem w poprzedniej firmie (moze wina zle wyregulowanego fotela), albo nerwobóle, jak do tej pory nie powtarzaja się. Przede wszystkim dużo ruchu po przyjezdzie.

2

Alex:-}
skolioza i dyskopatia to najczęstsze schorzenia kręgosłupa, bardzo często dochodzi do rwy kulszowej i wywala człowieka w kosmos minimum na dwa miesiące.
Ja od swojego rehabilitanta dostałem zestaw ćwiczeń i zaleceń... czasem niektóre wykonuję ; -}
ogólnie uważam, żeby nie przeciążyć kręgosłupa i od kilku lat mam spokój.

2

Alex:-}
że nie wspomnę o innych schorzeniach kierowców tj ; wzrok, żylaki, żylaki odbytu, stany zapalne jelita grubego, które często prowadzą do przetoki... i dopiero zaczyna się zabawa... wrzody żołądka, duże kłopoty z ciśnieniem... i w końcu wylew ; -}
i był sobie kierowca ; -}

1

ojciecdyrektor
KIEROWCY WALA BROWARY NA PARKINGACH, W WOLNYCH CHWILA SPUSZCZAJĄ ROPE WTEDY SĄ NIESTETY PROBLEMY Z UZĘBIENIEM, CHOCIAŻ CO TROCHĘ MĄDRZEJSZY TO MA POMPKĘ ELEKTRYCZNĄ, NASTĘPNA SPRAWA REJSY PROMAMI: JAK DORWĄ SIĘ DO SZWEDZKIEGO STOŁU WYGLĄDAJĄ JAK BANDA ŚWIŃ, CHYBA PRZED PROMEM TO JUŻ DWA DNI NIE JEDZĄ-A PO JEDZENIU WIADOMO WALĄ W GARDŁO- TAK WŁAŚNIE KIEROWCY DBAJĄ O SWOJE ZDROWIE...

3

jacek-kuba
Każdy z was ma rację i nawet nie próbuje tego negować-nie zgadzam się jedynie z kradzieżą paliwa-ja akurat nie ukradłem i nigdy tego nie zrobię.
Natomiast tutaj chodzi o sprzedaż plastrów -więc moją opinię zawarłem w poprzednim poście.

1

blogtransportowypl
Jakiś czas temu mieliśmy okazję organizować kampanię informacyjną/zdrowot ną dla grupy 250 kierowców (praca w systemie zmianowym 4tyg/1tyg) obszar Europa Zachodnia. Na przestrzeni 6 miesięcy głównie odnotowano: nadciśnienie, przeziębienia prowadzące do dłuższej niezdolności do pracy, choroby "zawodowe" kręgosłupa, zapalenia dermatologiczne, zapalenia pęcherza, rwa kulszowa, Zzaburzenia wzroku oraz urazy ciała spowodowane pracą z ciężkim sprzętem. Poza tym systematyczne bóle mięśni i stawów wynikające z przepracowania/zmęcz enia organizmu. Prawda jest taka, że kierowca zawodowy musi dbać o siebie CAŁY CZAS. I w trasie, spożywając zdrowe posiłki z odpowiednią dozą warzyw, dużo wody, owoców (przy jednoczesnym wyeliminowaniu cukru, kofeiny i alkoholu) i spędzając czas w domu. Jest to bardzo wymagający i obarczony wieloma czynnikami szkodliwymi zawód, więc pozostawanie w formie jest rzeczą nader ważną i procentuje. Ilu macie kolegów kierowców niedbających o siebie i narzekających na zdrowie? Na pewno wielu.

www. blogtransportowy. pl
jacek-kuba
Nadal wszystko się zgadza-ale jak to się ma do głównego wątku-czyli plastrów???
Alex:-}
po co 250.. wystarczy podejść do jednego starszego kierowcy.. i wszystko jasne ; -}
Cezary_5
Nie odpowiednia dieta, spożywanie dużej ilości mięsa w połączeniu z alkoholem może doprowadzić do podagry czyli dna moczanowa.
massorioslo
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Z Waszych wpisów wynika, że większość kierowców nie dba o swoje zdrowie, co oznacza, że dużo jest do nadrobienia w tej dziedzinie. Pomijając oczywiście kwestię alkoholu, który rujnuje życie nie tylko kierowców; ]
Ktoś napisał o sprzedaży plastrów. Nie o to chodzi. Nigdy nie pisał bym do poszczególnych jednostek w takiej sprawie. Tutaj uderza się prosto do kierownictwa firmy w celu podjęcia współpracy, a nie do poszczególnych kierowców, poza tym musi się tym zająć profesjonalista.
Chodzi mi o poznanie Waszej opiniie na temat rehabilitacji zawodowych, czy Kierowcy chcą podejmować się takich działań, czy może uważają, że całkowicie im to nie potrzebne. Dzięki Wam już trochę się dowiedziałem.

Fajnie, że poruszyliście temat diety. Zapewne połowa Kierowców nie utrzymuje żadnej diety, a szkoda, bo ma duży wpływ na zdrowie. Mam nadzieję, że to się kiedyś zmieni.
Szerokiej drogi!
Alex:-}
kolego, wątku autorze.. piszesz o dbaniu o zdrowie? .. każdy z nas dorywczo w miarę możliwości, między wyjazdami stara się (99, 9% prywatnie) choć zdiagnozować symptomy.
Alex:-}
chcesz wiedzieć więcej?
odwiedź księgę kondolencyjną naszego nieodżałowanego kolegi Jarka... on też miał iść do lekarza po powrocie..
nie mogę pisać..

2

Alex:-}
dlaczego się nie leczymy?
... bo nie mamy kasy.. nie możemy iść na chorobowe bo 80% podstawy na m-c nawet na waciki nie wystarczy..
na NFZ?... żartujesz..
Alex:-}
i Bóg wziął kamień do ręki i powiedział - ty zostaniesz kierowcą zestawu
kamień odparł - nie, Boże, za miękki jestem
pocztagorski
Dochodzi problem skandalicznej organizacji pracy kierowcy w większości firm transportowych, kierowcy czasami są w domu, rzadkio stosuje się system 3/1, 4/1 który pozwolił by na efektywą profilaktykę zdrowotną, czyli taką która umożliwiła by kierowcy aktywne i efektywne uprawianie sportu czy prostych ćwiczeń wzmacniających organizm, zwiększających metaboliz a co za tym idzie odporność organizmu...

Co znaczy odpowiednia organizacja pracy???

Kierowca powinien kończyć pracę w piątek około godziny 15, a rozpoczynać w poniedziałek rano.
Nie na zasadzie iż 12 godzin poświęca na dojazd do firmy i domu.

Wystarczy raz w tygodniu na odpowiedzim poziomie i w odpowiednim czasie uprawiać sport aktywnie.

Przyjazd w sobotę po południu i wyjazd w niedzielę wieczorem całkowicie odbiera takie możliwości.
Kierowca ma rodzinę i potrzebuje czasu również a może przede wszystkim na kontakt z nimi...

Odsyłam do specjalistów od fizjologii sportowej, Podpowiedzą ile czasu potrzeba na utrzymanie organizmu na przyzwoitym poziomie.

1

pocztagorski
"rzadkio", rzadko miało być.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce