Transit Connect PHEV
Samochód jest oferowany w dwóch długościach nadwozia, co pozwala sprostać wymaganiom klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych. Dostępna jest wersja dwumiejscowa typu Van lub pięciomiejscowa FlexCab. Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej Vana z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie ładunku o objętości do 3,1 m3, a w wersji z dłuższym rozstawem osi do 3,7 m3. W odmianie FlexCab tylne siedzenia można łatwo złożyć, co zwiększa przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (krótszy rozstaw osi) lub 3,1 m3 (dłuższy rozstaw osi), zapewniając miejsce na dwie europalety. Dodatkowo w pozycji złożonej tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną, która podnosi poziom bezpieczeństwa i sprawia, że pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się większym komfortem.
Transit Connect PHEV napędzany jest silnikiem EcoBoost o pojemności 1,5 litra w układzie z akumulatorem wysokiego napięcia i silnikiem elektrycznym. Jego łączna moc to 150 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej, a zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi do 116 km. Samochód można doładować za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 40 kW od 5 do 80% pojemności w czasie około 26 minut lub naładować do 100% pojemności, korzystając z wbudowanej ładowarki prądu przemiennego o mocy 11 kW.

W standardowym wyposażeniu jest 10-calowy zestaw zegarów oraz 10-calowy kolorowy centralny ekran dotykowy. Na liście wyposażenia znajdują się zaawansowane układy wspomagające kierowcę, np. system zapobiegający kolizjom z funkcją automatycznego hamowania czy system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody. Nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy umożliwia bezprzewodowe połączenie się ze smartfonem dzięki Android Auto i Apple CarPlay.
Transit Custom PHEV
Samochód zyskał zwiększoną ładowność, wyższy komfort i większą wygodę użytkowania. Zaprojektowana od podstaw konstrukcja jest sztywniejsza i o 100 kg lżejsza od platformy pojazdu poprzedniej generacji, a rozstaw osi wydłużono nawet do 200 mm w zależności od modelu, aby uzyskać optymalną pojemność ładunkową. Auto oferowane jest w dwóch wersjach długości nadwozia (5050 mm oraz 5450 mm) jako Van, Van Brygadowy oraz 9-cio miejscowe Kombi.
Układ napędowy typu Plug-In Hybrid łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh. Całość generuje moc na poziomie 232 KM i umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym na dystansie do 54 km oraz na korzystanie z systemu Pro Power Onboard, który umożliwia zasilanie urządzeń i narzędzi prądem o mocy do 2,3 kW. Wersja Van oferuje kubaturę ładunkową do 6,8 m3, co oznacza, że na poziomie podłogi zmieszczą się 3 europalety.
Większy z Transitów występuje również w wersji MS-RT – zaprojektowanej i skonstruowanej we współpracy z firmą M-Sport. Dostawczak zyskał aerodynamiczny przedni zderzak ze spojlerem, sportowe progi boczne oraz usportowioną tylną część nadwozia. Całość uzupełnia tylny spojler, podkreślający dynamiczny charakter auta.
Źródło: Ford