Opublikowany raport powstał na podstawie wyników dwóch badań, które KE zleciła w celu dokonania oceny spodziewanych skutków dwóch konkretnych aspektów Pakietu Mobilności. Zlecona analiza podyktowana była obawą, że są one sprzeczne z założeniami i ambicjami Europejskiego Zielonego Ładu.
Kluczowe dla zagadnienia zmiany odnoszą się bezpośrednio do nakładanego przez Pakiet Mobilności obowiązku powrotu kierowców ciężarówek do bazy maksymalnie co 8 tygodni od czasu opuszczenia państwa przewoźnika, a także ograniczeń kabotażu.
Jakie są przewidywania dotyczące wpływu Pakietu Mobilności na zmiany klimatyczne?
Badania zakończone przez dwóch niezależnych konsultantów wskazują, że obowiązek powrotu kierowców zawodowych do bazy oraz limity nałożone na operacje transportu kombinowanego będą wywierać negatywne skutki środowiskowe, zwłaszcza w postaci wzrostu emisji z transportu. Komisja dokonała oceny badań w odniesieniu do funkcjonowania jednolitego rynku oraz strategii zrównoważonego rozwoju określonej w Europejskim Zielonym Ładzie.Co dokładnie wskazuje raport Komisji Europejskiej? Tego dowiecie się z dalszej części materiału przygotowanego przez Kancelarię Transportową Legaltrans, link poniżej.
Pakiet Mobilności 2022 a emisja CO2 – czy planowane są zmiany?
Autor: Kancelaria Transportowa Legaltrans