◾ Wtorek, 3 grudnia
◾ Środa, 4 grudnia
◾ Wtorek, 10 grudnia
◾ Środa, 11 grudnia
Zestawienie blokad na 1 kwartał 2025 roku.
Dozowanie ruchu na granicy Tyrolu oznacza, że przez punkt pomiarowy na autostradzie A12 w dolinie Innu, w pobliżu zjazdu Kufstein-Nord, może przejechać maksymalnie 250 ciężarówek na godzinę. Po osiągnięciu tego limitu pozostałe pojazdy muszą czekać, co prowadzi do powstawania korków, sięgających niekiedy aż do autostrady A8 (Monachium – Salzburg). Środek ten dotyczy wyłącznie ciężarówek o masie powyżej 7,5 tony. Mniejsze pojazdy mogą kontynuować jazdę bez ograniczeń.
Władze Austrii tłumaczą, że dozowanie ruchu ma zapobiegać zakorkowaniu autostrady A12 oraz rejonu Innsbrucku, szczególnie w sytuacjach, gdy wielu kierowców ciężarówek rusza w trasę jednocześnie po zakończeniu świątecznych zakazów ruchu.
Alternatywne trasy i ich skutki
Kierowcy ciężarówek w przeszłości próbowali unikać korków, zjeżdżając z autostrad A93 i A8 na trasy alternatywne, co powodowało poważne utrudnienia w ruchu w miejscowościach położonych wzdłuż tych dróg. Aby zapobiec takim sytuacjom, Bawaria wprowadziła zakaz tranzytowego przejazdu ciężarówek przez lokalne drogi w przypadku dozowania ruchu na granicy.Pomimo zakazów dla ciężarówek, kolejki na A93 i A8 w dniach dozowania ruchu pozostają znaczące. Kierowcy powinni spodziewać się wydłużonego czasu oczekiwania na przejazd przez granicę. Warto zaplanować trasę z uwzględnieniem możliwych opóźnień i przestrzegać obowiązujących przepisów. System dozowania ruchu pozostaje jednym z głównych wyzwań dla przewoźników, szczególnie w okresach wzmożonego ruchu na trasie do Tyrolu.
Źródło: ADAC