Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Port w Hamburgu stawia na elektryki

Utworzona: 2024-09-27


Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) wdrożyła do użytku ciężarówki z napędem elektrycznym we własnej firmie spedycyjnej Container-Transportdienst GmbH (CTD).

Dwa nowe pojazdy będą początkowo testowane przez CTD w transporcie kontenerów na terenie portu w Hamburgu. Dane uzyskane podczas testowej eksploatacji będą podstawą do ewentualnego zakupu kolejnych ciężarówek. Testowane samochody to elektryczne modele FH Volvo, nagrodzone tytułem Ciężarówki Roku 2024. Oprócz wysokiej jakości i niezawodności, pojazdy imponują dużym zasięgiem: przy pełnym załadunku mogą pokonać dystans od 260 do 340 kilometrów. Są wyposażone w akumulatory o pojemności 540 kWh, które można ładować prądem o mocy do 250 kWh. W początkowym etapie akumulatory pojazdów są zasilane energią elektryczną z ogólnodostępnej stacji ładowania.

Spółka HHLA od wielu lat angażuje się w kompleksową dekarbonizację swoich systemów i sprzętu. W terminalach spółki wykorzystuje się już elektryczne żurawie kontenerowe i samojezdne ciągniki terminalowe. Ponadto HHLA współpracuje z firmami partnerskimi w Clean Port & Logistics Cluster w celu zbadania zastosowania urządzeń zasilanych wodorem i porównania ich z urządzeniami akumulatorowo-elektrycznymi.

Metrans, kolejowa spółka HHLA, również od dwóch lat używa i testuje ciężarówki elektryczne do transportu kontenerów. Oprócz energooszczędnych lokomotyw o napędzie elektrycznym i hybrydowym oraz elektrycznych żurawi kontenerowych, od 2022 we flocie znajdują się też ciężarówki elektryczne. Celem Metrans jest oferowanie klientom przyjaznych dla klimatu usług transportowych z jednego źródła.

Źródło: HHLA
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels