W drodze powrotnej ciężarówka pokonała prawie 350 mil (ok. 560 km) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie. Było to możliwe dzięki wodorowemu ogniwu paliwowemu, które w razie potrzeby uzupełnia energię w baterii pojazdu. Podczas przejazdu temperatura powietrza rzadko przekraczała 0 stopni C., a w pewnym momencie spadła do minus 10. Podczas pierwszego etapu podróży inżynierowie Tevvy zatrzymali się na tankowanie wodoru na stacji Element 2 w Teesside, a wcześniej w środkowej części kraju. Firma Element 2, wyjaśnijmy, buduje sieć stacji tankowania wodoru na Wyspach.
Rozwiązanie firmy Tevva, zwiększające zasięg pojazdu wyposażonego w wodorowe ogniwa paliwowe, umożliwia ciężarówce realizację wszystkich zadań transportowych, jakie zwykle wykonują pojazdy z silnikiem Diesla, ale bez negatywnego wpływu na środowisko. Tevva wykorzystuje zarówno baterie, jak i wodorowe ogniwa paliwowe, aby zmaksymalizować osiągi swoich pojazdów. Firma podejmuje również działania w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania baterii i tankowania wodoru, mając świadomość, że będzie to miało kluczowe znaczenie dla popularyzacji bezemisyjnych pojazdów oraz utrzymania kosztów działania firm transportowych pod kontrolą.
Źródło: Tevva
Utworzona: 2023-02-21