Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Co wyróżnia SuperTrucka II?

Utworzona: 2023-02-02


W Las Vegas zaprezentowano Freightlinera SuperTruck II, który wykorzystuje wiele innowacji technicznych, aby zademonstrować potencjał wydajności w transporcie towarowym towarów.

Pojazd koncepcyjny powstał w ramach programu SuperTruck współfinansowanego przez Departament Energii USA, którego celem jest ograniczenie emisji w drogowym transporcie towarowym. Inżynierowie badają technologie ciężkich pojazdów użytkowych nowej generacji, techniczne sposoby ich rozwoju oraz sposoby integracji ich z produkcją seryjną. Opierając się na sukcesie SuperTrucka I, który został wprowadzony w 2015 roku, jego następca przekroczył oczekiwania w zakresie aerodynamiki, opon, układu napędowego i zarządzania energią, jednocześnie podwajając wydajność przewozową pojazdu podstawowego od początku programu.

To zupełnie nowe podejście do efektywności energetycznej, bezpieczeństwa i wygody kierowcy. System zasilania zapewnia prąd o napięciu 12V (oświetlenie, instrumenty na desce rozdzielczej) i 48V (wspomaganie kierownicy, rozrusznik). Zamiast lusterek bocznych ciężarówka ma kamery, które zwiększają pole widzenia, poprawiają widoczność w nocy i w złych warunkach pogodowych oraz zmniejszają opór powietrza. Specjalne opony Michelin zmniejszają o 12% opór toczenia w porównaniu z poprzednią wersją, przez co poprawiają wydajność paliwową.

Ponadto, ciężarówka wyposażona jest w aktywny zestaw podwójnych osi, który umożliwia zmianę układu napędu z trybu 6x4 na 6x2 w czasie jazdy z szybkością autostradową oraz przeniesienia części nacisku z osi napędzanej na oś wleczoną, aby lepiej wykorzystać jej mniejszy opór toczenia. Ciężarówka jest napędzana silnikiem Detroit DD 30 z dwustopniową turbosprężarką, połączonym z nową półautomatyczną 13-stopniowa skrzynią biegów, która maksymalizuje korzyści z wyboru wyższego biegu bez utraty mocy. Funkcja EcoSail wyłącza silnik gdy nie jest potrzebny, np. podczas jazdy w dół, aby zmniejszyć zużycie paliwa.

Supertruck II to:

➡️ 12% mniejszy opór aerodynamiczy
➡️ 12% mniejszy opór toczenia
➡️ 5.7% mniejsze zużycie paliwa
➡️ 50% bardziej wydajny system zasilania



Źródło: Freightliner
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels