Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Trzeba mieć ducha innowacyjności... Chcą 50 dalekobieżnych ciągników

Utworzona: 2023-01-17


Tevex Logistics – spółka logistyczna należąca do grupy Tönnies – zamierza w przyszłości wykorzystywać w dostawach żywności dalekobieżnego eActrosa LongHaul z akumulatorowym napędem elektrycznym. Podpisano list intencyjny dotyczący zamówienia 50 ciągników.

Podczas oficjalnego spotkania w siedzibie Daimler Truck, Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, Clemens Tönnies, wspólnik zarządzający w grupie przedsiębiorstw Tönnies, oraz Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający w firmie Tevex, podpisali wspólny list intencyjny dotyczący zamówienia 50 sztuk ciągników eActros LongHaul o zasięgu ok. 500 km. Pojazd ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 r.

Tevex jest wieloletnim partnerem Mercedes-Benz Trucks, wyróżniającym się duchem innowacyjności. Jesteśmy zadowoleni, że zdecydowano o wyborze ciągnika siodłowego eActros LongHaul do szczególnie wymagającego transportu produktów spożywczych w kontrolowanej temperaturze
powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks.
Stawiamy sobie za cel zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym do 2030 roku. Jest to istotny element naszej agendy zrównoważonego rozwoju ‹‹t30››
podkreślił Clemens Tönnies, wspólnik zarządzający w grupie Tönnies.
Liczymy, że eActros LongHaul pomoże nam jak najszybciej osiągnąć nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Z radością oczekujemy rozpoczęcia jego produkcji seryjnej. Napędy alternatywne nie są już przyszłością, lecz teraźniejszością
dodał Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający w firmie Tevex Logistics.

Agenda zrównoważonego rozwoju

W grupie Tönnies z siedzibą w Rheda-Wiedenbrück (Wschodnia Westfalia) sformułowano cele zrównoważonego rozwoju w agendzie „t30”. Grupa dąży do tego, aby do 2030 roku stać się jednym z najbardziej ekologicznych producentów żywności w Europie. W związku z tym zdefiniowano konkretne cele na najbliższe lata – wśród nich dotyczący redukcji emisji dwutlenku węgla w logistyce. M.in. dzięki wprowadzeniu do eksploatacji pierwszej elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz oraz kolejnym zakupom logistycznej spółce zależnej udało się już osiągnąć blisko jedną trzecią założonych celów.

Bez kompromisów

W założeniu eActros LongHaul wraz z komponentami ma spełniać takie same wymogi wytrzymałościowe jak jego konwencjonalny odpowiednik, co oznacza przebieg 1,2 mln km w ciągu 10 lat eksploatacji. W pojeździe zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP), które odznaczają się m.in. długą trwałością i dużą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego "elektryka" będzie można naładować z poziomu 20 do 80% w czasie krótszym niż 30 minut.

Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i maksymalną 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego oferowane będą również podwozia do zabudowy.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels