Jak informują hiszpańskie media, duże spojlery montowane na dachu ciągnika i naczepy (kabiny ciężarówki i zabudowy) w czasie jazdy zmniejszają siłę docisku zestawu ciężarowego do nawierzchni drogi, a tym samym redukują jego masę własną o około 25% (przy prędkości 80 km/h), co oczywiście przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Projektując to rozwiązanie wykorzystano wyniki badań w tunelu aerodynamicznym. Run & Save działa na tej samej zasadzie co skrzydła samolotu czy bolidu F1, chociaż w tym drugim przypadku efekt jest odwrotny - konstrukcja skrzydeł powoduje, że samochód zamiast unosić się w powietrze jest dociskany do nawierzchni toru.
Run & Save ma masę nieco mniejszą niż 300 kg, więc o tę wartość zmniejsza się ładowność ciężarówki. Jest sterowany przez oprogramowanie, które decyduje, w jakim stopniu jego działanie jest konieczne w danej chwili. Z informacji przekazanych w hiszpańskich mediach wynika, że to innowacyjne rozwiązanie będzie kosztować od 12 do 15 tys euro.
Źródło i screen: YouTube
Utworzona: 2022-11-07