Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tak się jeździ po górach

Utworzona: 2022-10-23


W ramach serii testów ciągnika siodłowego, eActros 300 wraz z załadowaną do pełna 40-tonową naczepą z powodzeniem przejechał przełęcz Arlberg w Austrii.

Trasa, o łącznej długości 111 km, przebiegała m.in. przez Bludenz, Stuben, St. Anton i Lech, czasami osiągając wysokości ponad 1800 metrów. Szczególny nacisk podczas testu położono na odzyskiwanie energii przez rekuperację, opcję, z której można często korzystać w warunkach alpejskich. Podczas rekuperacji energia generowana podczas hamowania jest odprowadzana do akumulatorów, a następnie przekazywana do jednostki napędowej. W ten sposób ciągnik był w stanie odzyskać łącznie około 180 kWh energii. Pod koniec wymagającej trasy w akumulatorze pozostało około 40 procent energii.

Łącznie podczas testu zestaw ciągnika z naczepą pokonał różnicę wysokości wynoszącą 2300 metrów – maksymalne nachylenie trasy wyniosło 13 procent. W drodze do obszaru testowego akumulatory ciężarówki ładowano tylko na publicznych stacjach ładowania. Uruchomienie produkcji seryjnej ciągnika siodłowego eActros 300 planowane jest na drugą połowę 2023 roku.


eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, produkowany w zakładzie Wörth am Rhein od października 2021, był już testowany wcześniej. Prawie seryjne prototypy przejechały Alpy w Południowym Tyrolu, pokonując łącznie 54 000 metrów przewyższenia, osiągając najwyższy punkt trasy na lodowcu Kaunertal (2750 m n.p.m.). W Granadzie w Hiszpanii przeszedł letnie testy w temperaturach sięgających 45°C, a Rovaniemi w Finlandii był testowany na śniegu i lodzie przy mrozach do -25°C.

Ciągnik eActros 300 może ciągnąć wszystkie standardowe naczepy europejskie i jest oparty na tej samej technologii, co eActros 400. Obie wersję różnią się tylko pakietem użytych akumulatorów - są trzy (eActros 300) lub cztery (eActros 400). Trzy zestawy akumulatorów, każdy o pojemności 112 kWh, zapewniają zasięg do 220 km na jednym ładowaniu. Pojazd napędzany dwoma silnikami elektrycznymi stanowiącymi integralną część osi sztywnej, które są połączone z dwubiegową skrzynią biegów.


Dwa silniki chłodzone cieczą generują moc ciągłą 330 kW i moc szczytową 400 kW. Ciągnik może być ładowany prądem o mocy do 160 kW: ładowanie 3 zestawów akumulatorów od 20 do 80% za pomocą standardowej stacji szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A zajmuje nieco ponad godzinę.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels