W krótkim, niespełna półminutowym filmie występuje ekipa instalatorów billboardów, którzy przyklejają wielki plakat przedstawiający akumulatorowo-elektryczną ciężarówkę Tesla Semi, będącą – według zapewnień producenta – przyszłością transportu ciężkiego. Na twarzach pracownika i kierowcy maluje się pewne zdziwienie przechwałkami Amerykanów, wynikające głównie z tego, że swoją pracę wykonują korzystając z bateryjnego Renault Truck D E-Tech. Odjeżdżając z miejsca akcji do kolejnych zadań kierowca gwiżdże melodię z Marsylianki, co ma najpewniej oznaczać, że w rywalizacji na polu elektryfikacji transportu drogowego Francuzi są górą.
Pierwsze seryjne egzemplarze Tesly Semi zjeżdżają właśnie z taśm produkcyjnych, a firma anonsuje pierwszą dostawę do klienta na 1 grudnia 2022 r. Ponad 5 lat minęło zatem od chwili, gdy w listopadzie 2017 r. Elon Musk ogłosił plany wejścia do branży transportu drogowego z elektryczną ciężarówką. W tym czasie Renault Trucks zdziałało o wiele więcej, czego mogą się dowiedzieć osoby oglądające reklamę. Jej motto brzmi: "są tacy, którzy robią wielkie ogłoszenia i ci, którzy już pokonują kilometry". Francuzi podkreślają, że wprowadzili dotychczas na drogi ponad 300 w pełni elektrycznych ciężarówek, które łącznie pokonały już 2 miliony km.
Źródło i screen: YouTube
Utworzona: 2022-10-21