Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Truck-e-fied

Utworzona: 2022-10-24


Daimler Truck i Gehring Technologies będą współpracować w zakresie stosowania silników elektrycznych w pojazdach użytkowych.

Firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie mającym na celu rozwój wiedzy na temat procesów i budowy prototypów silników elektrycznych przeznaczonych do pojazdów użytkowych. W ramach partnerstwa planowana jest budowa prototypów silników elektrycznych określanych terminem „truck-e-fied”, a także dalszy rozwój i testowanie innowacyjnych procesów produkcyjnych.

Firma Gehring dostarczy również sprzęt do centrum technicznego, które powstaje w zakładzie w Gaggenau, pełniącego rolę ośrodka wiedzy specjalistycznej Daimler Truck w zakresie komponentów napędów elektrycznych.

Firma Gehring z siedzibą w Ostfildern w Badenii-Wirtembergii posiada rozległe kompetencje w zakresie produkcji elektrycznych układów napędowych. Jej portfolio obejmuje technologię produkcji napędów trakcyjnych w pojazdach zelektryfikowanych. Konstrukcje te łączą wydajność silników elektrycznych z możliwościami automatyzacji i odtwarzalnością procesów, co jest podstawowym warunkiem wstępnym dla wielkoskalowej produkcji motoryzacyjnej.

W ubiegłym roku Daimler Truck i rada zakładowa uzgodniły kluczowe punkty dotyczące przyszłej orientacji i zapewnienia działalności trzech zakładów zajmujących się produkcją układów napędowych: w Gaggenau, Kassel i Mannheim. Każdy z nich specjalizuje się w produkcji różnych komponentów do zelektryfikowanych układów napędowych. Wraz z fabryką w Detroit, zakłady te wnoszą swój wkład w globalną produkcję elektrycznych i wodorowych systemów napędowych w ramach sieci produkcyjnej i technologicznej dotyczącej komponentów napędów elektrycznych i systemów akumulatorowych.

Zakład w Gaggenau, który do tej pory specjalizował się w produkcji skrzyni biegów do pojazdów użytkowych o dużej ładowności, staje się centrum kompetencyjnym w zakresie komponentów napędów elektrycznych, a także montażu komponentów do systemów opartych na ogniwach paliwowych – zakład już teraz dostarcza komponenty do modeli eActros i eEconic produkowanych w Wörth. Fabryka w Kassel, dotychczas zajmująca się głównie produkcją osi do pojazdów użytkowych, także ma się stać centrum kompetencyjnym w zakresie komponentów napędów elektrycznych. Zakład w Mannheim, główny wytwórca silników do pojazdów użytkowych, wykorzystuje ponad 25-letnie doświadczenie Centrum Kompetencji ds. Mobilności Bezemisyjnej działającego na terenie zakładu i skupia się na technologiach akumulatorów i systemów wysokonapięciowych.

W ramach partnerstwa zawartego w maju z niemiecką firmą inżynieryjną Manz, Daimler Truck otworzy na terenie fabryki w Mannheim swój własny zakład pod nazwą InnoLab Battery, w którym uruchomiona zostanie pilotażowa produkcja ogniw akumulatorowych, zapoczątkowując w ten sposób zdobywanie wiedzy specjalistycznej w zakresie technologii akumulatorów przyszłości.

Manz AG to działająca na całym świecie firma zajmująca się inżynierią wysokich technologii, stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym i elektromobilności. Firma z siedzibą w Reutlingen ma ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie procesów i produktów do produkcji ogniw i akumulatorów.

InnoLab Battery stanowi więc dla Daimler Truck podstawę przyszłych kompetencji dotyczących własnej technologii akumulatorów i dostarcza wiedzy w zakresie produkcji ogniw litowo-jonowych i ich zastosowania w pojazdach użytkowych. Pozyskana wiedza będzie również podstawą do podejmowania przyszłych decyzji dotyczących pionowego zakresu produkcji własnych systemów akumulatorowych firmy.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels