Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Targowa premiera: wygodniejszy, bezpieczniejszy, oszczędniejszy...

Utworzona: 2022-09-09


Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, spółka zależna Daimler Truck AG, zaprezentuje na wrzesniowych targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze eCantera nowej generacji. Pojazd będzie dostępny w wielu wersjach, co zapewnia większą niż dotychczas elastyczność w zastosowaniach.

Prezentacja na targach w Hanowerze zbiega się z europejską premierą nowego eCantera, który jest wynikiem około pięciu lat eksploatacji u klientów na całym świecie w ramach produkcji małoseryjnej. Podobnie jak jego poprzednik, nowy lekki samochód ciężarowy z zasilaniem akumulatorowym sprawdza się w szerokim zakresie zastosowań – od dystrybucji miejskiej po sektor komunalny, usługi holownicze, a nawet niektóre prace budowlane. Będzie dostępny w wielu różnych wersjach o DMC w przedziale od 4,25 do 8,55 ton, co zapewni większą niż dotychczas elastyczność zastosowań. Pojazd będzie produkowany w zakładach w Tramagal (Portugalia) i Kawasaki (Japonia).


Kilkaset eCanterów jest już eksploatowanych przez klientów, do których należą m.in. duże europejskie firmy logistyczne. W Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii ciężarówki przejechały łącznie około 5 mln kilometrów. Na Starym Kontynencie samochóde jest obecnie sprzedawany na 13 rynkach.

Pojazd zyskał nowe elementy stylizacyjne na zewnątrz oraz odmieniony wystrój wnętrza. Z przodu znajduje się czarny pas z napisem "FUSO", uzupełniony elementami w kolorach pomarańczowym i niebieskim. Reflektory, światła do jazdy dziennej i tylne są wykonane w technologii LED. Wnętrze zostało ulepszone pod kątem komfortu jazdy. Zainstalowano nową, nieco niższą deskę rozdzielczą oraz 10-calowy panel LCD połączony z przełącznikami na kierownicy.


Rozwiązanie telematyczne Truckonnect ma nowe funkcje, charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych. Jedną z nich jest eRange, która wyświetla dostępny zasięg i pozostałą pojemność akumulatora. Ponadto eCanter jest kompatybilny z systemem zarządzania ładowaniem, który włącza je wtedy, gdy koszty energii elektrycznej są najniższe.

Samochód zyskał zoptymalizowane funkcje, charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych. Np. stopień hamowania rekuperacyjnego można ustawić na czterech poziomach, dzięki czemu można skuteczniej oszczędzać energię i poprawić właściwości jezdne auta. Wprowadzono funkcję wstępnego kondycjonowania akumulatora, która umożliwia jego podgrzanie poprzez odpowiednie ustawienie regulatora czasowego podczas ładowania prądem przemiennym. Nowością jest funkcja Heater Cut Switch, która powstała również w celu oszczędzania energii. Dodano także funkcję energooszczędnego ogrzewania, która ogrzewa tylko najbardziej potrzebne miejsca, takie jak siedzenia i kierownica.

Dostępne są funkcje bezpieczeństwa:
- Active Sideguard Assist - zmniejsza ryzyko wypadków na zakrętach, monitorując martwe pole. W razie potrzeby aktywuje układ hamulcowy;
- Active Brake Assist 5 - system hamowania awaryjnego z ulepszonym rozpoznawaniem przestrzeni i wykrywaniem pieszych;
- Active Attention Assist - system monitorowania uwagi kierowcy, który śledzi białe pasy na drodze, a jednocześnie, dzięki czujnikom i kamerze, rozpoznaje oznaki zmęczenia na twarzy i w razie potrzeby ostrzega kierowcę za pomocą brzęczyka i wyświetlacza na desce rozdzielczej;
- inteligentne sterowanie reflektorami - przełączanie między światłami drogowymi i mijania odbywa się automatycznie;
- system rozpoznawania znaków drogowych - wyświetla je na desce rozdzielczej.
- elektryczny hamulec postojowy - utrzymuje stabilną siłę hamowania na wzniesieniach;
- system kamer cofania.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels