Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tania jazda, a wizyty w serwisie rzadkie

Utworzona: 2022-08-25


International S13 to nowy, zintegrowany układ napędowy opracowany przez firmę Navistar we współpracy z TRATON GROUP. Wg zapewnień producenta, jest wydajny, niezawodny i trwały, a to oznacza poprawę rentowności firm transportowych.

Napęd S13, składający się z silnika, skrzyni biegów i układu oczyszczania spalin, został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić użytkownikom ciężarówek marki International poprawę ekonomiki eksploatacji. S13 jest najlżejszym układem napędowym na rynku amerykańskim, a przy zastosowaniu unowocześnionego pakietu aerodynamicznego International LT Series, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa o 15% w stosunku do silnika International A26 współpracującego z 12-stopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów Eaton Endurant HD.

Silnik

Silnik S13 o pojemności 13 litrów charakteryzuje m.in. poprawa wydajności spalania oraz zmniejszenie tarcia wewnętrznego w porównaniu z poprzednikiem. Pracuje na niskich obrotach i przy wysokim momencie obrotowym, co przekłada się na mniejszą liczbę wtrysków paliwa i ogranicza jego zużycie. Silnik został zaprojektowany z myślą o selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jako podstawowej technologii redukcji emisji, dlatego nie został wyposażony w układ recyrkulacji spalin (EGR) i w normalnych warunkach pracy kieruje 100% spalin do turbosprężarki. Proces ten zapewnia większą moc i lepszą wydajność silnika. Dzięki eliminacji EGR paliwo jest spalane lepiej, a do komory spalania w cyklu dolotowym dostaje się czystsze powietrze, co ogranicza gromadzenie się sadzy.

Twórcy silnika S13 wyeliminowali pewne podzespoły w celu wydłużenia sprawności jednostki i ograniczenia ewentualnych usterek. Turbosprężarka o stałej geometrii zmniejsza złożoność systemu i zwiększa jego niezawodność. W tulejach, pierścieniach i łożyskach zastosowano materiały o niskim współczynniku tarcia. Wyeliminowano dolny wtryskiwacz paliwa, a wysokociśnieniowa pompa paliwowa pracuje przy niższym ciśnieniu (1800 barów). Zastosowanie żeliwa wermikularnego w bloku silnika oraz osłony krzywek i miski olejowej z odlewanego aluminium sprawia, że jest to najlżejszy 13-litrowy układ napędowy dostępny w Ameryce Północnej.

Silnik S13 jest dostępny w 7 wariantach, przy czym topowa wersja zapewnia maksymalną moc 515 KM i moment obrotowy 1850 Nm przy 2000 obr./min.

Skrzynia biegów

International T14 to 14-stopniowa, zautomatyzowana skrzynia biegów z elektronicznym siłownikiem sprzęgła, zapewniającym szybką i płynną zmianę biegów. Od nowa zaprojektowano logikę zmiany biegów i oprogramowanie sterujące, które maksymalizuje wydajność i osiągi, dzięki czemu zmiany przełożeń są idealnie dopasowane do obrotów silnika.

Przekładnia ma dwa biegi pełzające ułatwiające ruszanie z miejsca przy dużym obciążeniu i manewrowanie przy niskich prędkościach. Uwzględniono również inteligentne funkcje zmiany przełożeń, takie jak przeskakiwanie biegów. Pełny moment obrotowy jest dostępny przy 900 obr./min. Kierowca może wybierać między trzema trybami pracy silnika: Economy, Performance i Performance+.

System oczyszczania spalin

Aby utrzymać temperaturę w optymalnym zakresie i wydłużyć okresy międzyobsługowe, układ oczyszczania spalin obejmuje dwustopniowy układ katalizatora SCR w konstrukcji jednokomorowej. Jego kompaktowa konstrukcja została zaprojektowana z myślą o łatwym dostępie w celu serwisowania, a także o lepszej kontroli emisji i oszczędności paliwa. Dzięki usunięciu chłodnicy układu recyrkulacji spalin powstaje mniej sadzy i cząstek stałych. Czystsze spalanie pozwala na wydłużenie okresów międzyobsługowych i eliminuje potrzebę aktywnego cyklu regeneracji.

Układ napędowy S13 będzie produkowany w fabryce Navistar w Huntsville w stanie Alabama.



Źródło: Navistar
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels