Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowy wymiar podróżowania

Utworzona: 2022-08-23


Hyundai Motor Group rozwija komercyjne, miejskie i regionalne, środki transportu powietrznego. Koncepcja kabiny pojazdu eVTOL przybliża wizję zaawansowanej mobilności powietrznej.

Firma Supernal zaprezentowała swoją pierwszą koncepcję kabiny pojazdu eVTOL na Międzynarodowych Targach Lotniczych w Farnborough, dzieląc się wizją, w jaki sposób Hyundai Motor Group wykorzystuje możliwości w dziedzinie motoryzacji w celu rozwoju rynku Advanced Air Mobility, czyli zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM).

Supernal współpracował ze studiami projektowymi Hyundaia, aby stworzyć koncepcję kabiny, ponieważ firma pracuje nad certyfikacją swojego pojazdu eVTOL do użytku komercyjnego w Stanach Zjednoczonych od 2028 roku – oraz w UE I Wielkiej Brytanii wkrótce po tym. Poza wspomnianym pojazdem, Supernal współpracuje też z partnerami zewnętrznymi i ponad 50-cioma oddziałami Grupy – obejmującymi samochody, części samochodowe, budownictwo, robotykę i autonomiczną jazdę – w celu współtworzenia łańcucha wartości dla rozwiązań AAM.

Aby zaawansowana mobilność powietrzna stała się szeroko rozpowszechnionym środkiem transportu, każdy szczegół – od doświadczeń pasażera, po przepisy i infrastrukturę – musi być uwzględniony od samego początku i musi współpracować ze sobą. Wykorzystując możliwości mobilności Hyundai Motor Group, Supernal inwestuje czas i zasoby, aby zapewnić, że branża będzie mogła skalować się do masowego wykorzystania w nadchodzących dziesięcioleciach i osiągnąć swój ekscytujący potencjał powiedział Jaiwon Shin, prezes Hyundai Motor Group i dyrektor generalny Supernal.

Wykorzystanie designu samochodów

Koncepcja pięciomiejscowej kabiny, opracowana przez Supernal, dostarcza wskazówek, w jaki sposób firma wykorzystuje procesy i materiały znane z projektowania samochodów – jednocześnie spełniając najwyższe standardy bezpieczeństwa lotnictwa komercyjnego – w celu optymalizacji doświadczenia pasażerów transportu AAM i jego ceny. Projekt ucieleśnia filozofię biomimikry – w tym przypadku motyla – oraz filary firmy dotyczące przede wszystkim bezpieczeństwa, projektowania zorientowanego na człowieka i odpowiedzialności za środowisko.

Zespół inżynierów i projektantów wykorzystał podejście do projektowania znane w branży motoryzacyjnej, bazujące na zasadach redukcji, by stworzyć lekką kabinę, wykonaną ze wzmocnionego włókna węglowego. Ergonomicznie wyprofilowane siedzenia zapewniają pasażerom otoczenie przypominające kokon. Rozkładane konsole foteli naśladują konsole środkowe znane z samochodów i zapewniają stację ładującą oraz schowek na rzeczy osobiste. Uchwyty wbudowane w drzwi kabiny i oparcia siedzeń ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Kombinacja oświetlenia – w tym górnych lamp inspirowanych samochodowymi dachami panoramicznymi – dostosowuje się do różnych etapów lotu, aby naśladować efekt „terapii światłem”. Układ kabiny nawiązuje do innowacji w przestrzeni samochodów, co zapewnia sporą przestrzeń nad głową i funkcjonalność mimo kompaktowej formy.


Ponieważ priorytetem jest zrównoważony rozwój, koncepcja kabiny zawiera materiały, takie jak zaawansowany nadający się do recyklingu materiał termoplastyczny wzmocniony włóknem węglowym, wytrzymała tapicerka skórzana na bazie roślin, tkanina z tworzywa sztucznego z recyklingu i odpowiedzialnie pozyskiwane drewno. Rama siedziska wykorzystuje również nadmiar surowca z procesu produkcji struktury nośnej.

Rozwój mobilności lotniczej poza rynkami miejskimi

Grupa wykorzystuje swoją ekspansję i możliwość dostarczania mobilność, aby rozwinąć rodzinę elektrycznych pojazdów powietrznych, a także otaczający je łańcuch wartości. Uzupełniając stworzony w Stanach Zjednoczonych pojazd eVTOL firmy Supernal – zaprojektowany z myślą o pasażerskich podróżach wewnątrz miasta, począwszy od 2028 roku – koreański oddział Grupy, skoncentrowany na regionalnej mobilności lotniczej, opracowuje średniej wielkości pojazd napędzany wodorem, do regionalnego i międzymiastowego przewozu towarowego i pasażerskiego. Oddział ten planuje uruchomić usługę swojego pojazdu wodorowego w Korei po 2030 roku.

Supernal i wspomniany odział współpracują z zespołami Grupy ds. innowacji produkcyjnych na całym świecie, aby stworzyć solidny, szybki, wysokiej jakości proces produkcji AAM, który pozwoli w nadchodzących dziesięcioleciach wytwarzać elektryczne pojazdy powietrzne na dużą skalę, w coraz bardziej przystępnej cenie.

Hyundai Motor Group pracuje nad wykorzystaniem synergii między szybkimi zdolnościami produkcyjnymi przemysłu motoryzacyjnego, a wysokimi standardami certyfikacji w lotnictwie, aby zbudować podstawę do codziennego użytku samolotów pasażerskich i towarowych powiedział Jaiwon Shin.
Źródło: Hyundai
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels