Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Niemcy biorą się za cele klimatyczne w sektorze transportu

Utworzona: 2022-07-19


Program ich osiągnięcia został zaprezentowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu.

Zgodnie z § 8 ustawy o ochronie klimatu rząd federalny doradza w sprawie proponowanych środków i jak najszybciej podejmuje decyzję o ich zastosowaniu. Przed przygotowaniem projektu uchwały w sprawie działań są one przesyłane do rady ekspertów ds. klimatu w celu sprawdzenia założeń dotyczących redukcji gazów cieplarnianych. Jednocześnie odbywa się koordynacja finansowania, np. w ramach negocjacji funduszu energetyczno-klimatycznego.

Niezależnie od tego, rząd federalny pracuje nad stworzeniem kompleksowego i międzysektorowego programu natychmiastowej ochrony klimatu, który został uzgodniony w umowie koalicyjnej. W roku 2021 w sektorze transportu wyemitowano około 148 mln ton ekwiwalentu CO₂. Emisja gazów cieplarnianych była o około 3 mln ton wyższa od rocznej emisji 145 mln ton ekwiwalentu CO₂ dozwolonej na 2021 r. na mocy ustawy o ochronie klimatu.

Szczegóły dotyczące planowanych działań

1. Rozwój i rozbudowa infrastruktury zbiorników i stacji ładowania samochodów osobowych i dostawczych
Wdrożenie działań określonych w planie infrastruktury ładowania II oraz wdrożenie dwufazowej strategii dla pojazdów użytkowych, sformułowanej w ogólnej koncepcji pojazdów użytkowych przyjaznych dla klimatu, którą opracowało Ministerstwo.
2. Rozszerzenie wsparcia dla wydajnych naczep ciężarowych
W celu poprawy efektywności energetycznej w drogowym transporcie towarowym, zostaną znacznie zwiększone środki wsparcia dla działań innowacyjnych. W tym celu ma powstać program dotacji dla wspierania odnowy floty samochodów ciężarowych”, który pozwoli uzyskać dofinansowanie zakupu dodatkowego sprzętu redukującego emisję CO₂ do nowych przyczep i naczep.
3. Rozbudowa infrastruktury rowerowej
Wzmocnienie programów rozbudowy infrastruktury rowerowej, w tym niezbędnej komunikacji i działań towarzyszących oraz ruchu pieszego.
4. Rozwój i poprawa jakości transportu publicznego
Rząd federalny wspiera już lokalny transport publiczny środkami finansowymi w ramach ustawy o finansowaniu transportu miejskiego (GVFG), ustawy o regionalizacji i innych programów finansowania. Ponadto w porozumieniu z krajami związkowymi mają zostać uzgodnione dalsze środki mające na celu usprawnienia organizacyjne i uproszczenie korzystania z transportu publicznego.
5. Rozbudowa cyfrowych form pracy:
Silny impuls w procesie cyfryzacji, jaki nastąpił w wyniku pandemii (praca zdalna) zostanie wzmocniony m.in. przez stworzenie podstawy prawnej dla pracy mobilnej oraz dzięki rządowej strategia dotyczącej szybkiego internetu.
6. Zmiana krajowego poziomu redukcji gazów cieplarnianych:
Zwiększenie istniejącego poziomu redukcji gazów cieplarnianych o 1,0% w 2030 r. w celu wzmocnienia możliwości realizacji, np. poprzez wykorzystanie e-paliw lub zaawansowanych biopaliw. Aby zwiększyć zachęty do stosowania paliw parafinowych (takich jak paliwo do silników wysokoprężnych na bazie odnawialnej energii elektrycznej lub uwodornione oleje roślinne otrzymywane ze zrównoważonych surowców), należy również uwzględnić normę DIN EN 15940 w 10. BImSchV.

Źródło: Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels