W 2018 r. Udelv zrealizował pierwszą w historii autonomiczną dostawę towarów po drogach publicznych. Od tego czasu firma zrealizowała ponad 20 tys. dostaw dla wielu klientów w Kalifornii, Arizonie i Teksasie. Celem spółki jest komercyjne wdrożenie pierwszych Transporterów w 2023 r. oraz wprowadzenie 50 tys. egzemplarzy na drogi publiczne do roku 2028.
Udelv otrzymał już ponad 1000 rezerwacji Transporterów, w tym od amerykańskiej firmy Donlen oraz z Europy od spółek Planzer i Ziegler Group. Producent pojazdu zdobył też kontrakt od amerykańskich sił powietrznych na program pilotażowy w bazie Edwards w Kalifornii.
Główne cechy Transportera:
• maksymalna ładowność 900 kg;• maksymalna prędkość 110 km/h;
• baterie o pojemności od 90 do 160 kWh zapewniają zasięg 240-480 km;
• szybkie ładowanie prądem stałym zajmuje 45 minut, co pozawala zwiększyć zasięg;
• zautomatyzowana, wymienna kapsuła ładunkowa wyposażona jest w konfigurowalne regały i systemem rolet bocznych IRIS;
• kapsuła ładunkowa jest połączona z oprogramowaniem chmurowym umożliwiającym załadunek i rozładunek, wraz z funkcją zwrotu towarów;
• system jazdy autonomicznej Mobileye Drive wyposażony jest w zestaw kamer, LiDAR, radary oraz układ SoC piątej generacji o nazwie EyeQ, opracowny do zastostosowań motoryzacyjnych;
• pojazd korzysta z map AV Mobileye opartych na systemie Road Experience Management (REM), zawierającym mapę świata stale aktualizowaną przez zewnętrznych współpracowników, umożliwiającą skuteczną nawigację pojazdom autonomicznym;
• pojazd jest wyposażony w opatentowany system teleoperacyjny działający 24 godziny na dobę oraz elektroniczną jednostkę sterującą pełniącą funkcję centralnej jednostki obliczeniowej.
Film pokazuje najważniejsze cechy Transportera.
Źródło: Udelv