Obecnie na rynku istnieje szereg różnych rozwiązań w dziedzinie bezemisyjnych układów napędowych, takich jak hybrydy (HEV), akumulatorowe pojazdy elektryczne (BEV) i pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV), cieszących się różną popularnością w zależności od warunków energetycznych w poszczególnych krajach i zróżnicowanych zastosowań. Jedną z takich opcji są silniki wodorowe. Od maja 2021 r. Corolla napędzana wodorem bierze udział w japońskiej serii wyścigów Super Taikyu Series, a technologia silników wodorowych ciągle się rozwija. Ponadto wysiłki na rzecz stworzenia stowarzyszenia firm zainteresowanych inwestycjami w technologię wodorową nabierają tempa, o czym świadczy rosnąca liczba partnerów w zakresie produkcji, transportu i wykorzystania wodoru.
Redukcja emisji CO2 w transporcie i logistyce to kwestia społeczna, która wymaga współpracy partnerów kierujących się wizją społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Zdaniem japońskich firm zaangażowanych w badania, silniki wodorowe są jednym z rozwiązań tego problemu, które opiera się na technologiach i wiedzy zgromadzonej przez każdego z partnerów.
Źródło: ISUZU
Utworzona: 2022-07-14