Wszystko wskazuje na to, że plany budów zostaną zrealizowane, ale można spodziewać się podwyżek opłat za autostrady. Państwowe autostrady w większości nadal pozostają bezpłatne. Te, które są płatne 10 groszy za 1 km niestety za te kwoty nie mogą być prawidłowo utrzymywane. Dlatego prywatni koncesjonariusze planują podwyżki opłat – A4 już to zapowiedziała, na pewno będziemy mieli podwyżki na koncesyjnej A2. Tutaj mamy stary typ koncesji, więc możemy ponarzekać – ale państwo nie jest w stanie tych podwyżek zablokować. Ja jestem ciekaw, jakie są wpływy z nowego systemu e-toll za rok ubiegły. Wiemy, że wciąż nie poprawiono biurokracji związanej z zarejestrowaniem się przez aplikację państwową. Na szczęście państwo poszło po rozum do głowy i podpisało porozumienia z prywatnymi firmami, które dostarczają aplikacje. Znacznie łatwiej jest się włączyć do tego systemu. Znacznie łatwiej jest płacić za ten system. I co jest ważne – nie ma groźby, że aplikacja będzie nas śledzić po zjechaniu z płatnego odcinka. To w przypadku państwowej autostrady i państwowego systemu było poddawane jako rzecz niebezpieczna i nie wiadomo po co państwu konieczna do funkcjonowania – wyjaśnia Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Utworzona: 2022-07-07