Pierwszy fyuriant wyposażony jest m.in. w dwa wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 2×120 kW oraz zbiorniki na wodór o pojemności 43 kg. Pojazd dysponuje zasięgiem ponad 400 km i może być zatankowany w czasie krótszym niż 15 minut. Tylna oś, wyposażona w silniki zamontowane w piastach kół, ma maksymalny moment obrotowy 17 000 Nm. Dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania energią, energia wytwarzana podczas hamowania jest przechowywana w akumulatorze a następnie wykorzystywana w czasie przyspieszenia.
Nasze ciężarówki i autobusy spotykają się z dużym zainteresowaniem branży. Naszym atutem jest to, że już teraz jesteśmy w stanie dostarczać klientom pojazdy o zerowej emisji poprzez konwersję konwencjonalnych pojazdów z silnikiem Diesla na bezemisyjne pojazdy wodorowe. Bez dofinansowania opracowanie prototypu, który stanowi podstawę dalszych prac rozwojowych, nie byłby możliwy- Dirk Graszt, dyrektor generalny Clean LogisticsProjekt jest finansowany przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach rządowej strategii mobilności i paliwowej rządu (MFS) kwotą około 3,3 mln EUR.
Przy okazji światowej premiery fyurianta, firma Clean Logistics zaprezentowała również swoją nową tożsamość korporacyjną, która ma podkreślać wizjonerskie ambicje i zrównoważony charakter firmy.
Źródło: Clean Logistics