Od ostatniej edycji Targów Interschutz w 2015 r., wprowadziliśmy zupełnie nową gamę rozwiązań opartych na naszym systemie modułowym. Nasz asortyment i możliwości tworzenia rozwiązań dostosowanych do konkretnych potrzeb klientów jeszcze bardziej wzrosły. Naszym największym atutem jest modułowa kabina CrewCab we wszystkich jej wariantach mówi Louise Johansson, menedżer produktu w dziale Critical Community Services w Scania Trucks.CrewCab to jedyny pojazd w branży, który może być wyposażony w unikalny – i wielokrotnie nagradzany – system bocznej kurtyny powietrznej aktywowanej w przypadku dachowania. Dzięki temu rozwiązaniu Scania zrobiła ważny krok w kierunku złagodzenia jednego z najgorszych skutków dachowania, gdy jest kierowcy lub pasażerowie zostają ranni lub śmiertelnie zmiażdżeni przez własny pojazd.
Dostrzegamy, że klienci szukają bardziej nowoczesnej ergonomii, lepszego bezpieczeństwa i rozwiązań szczególnie przydatnych w ruchliwych, miejskich środowiskach. Strażacy potrzebują ciężarówek, które są łatwe w manewrowaniu, co wymaga pojazdu zapewniającego dobrą widoczność i zwrotność mówi Johansson.Na swoim stoisku Scania zaprezentowała wiele ciężarówek, w tym podwozie z napędem akumulatorowym z kabiną L wyposażoną w specjalne drzwi do użytku w ruchu miejskim (Scania City Door). Rośnie zainteresowanie akumulatorowymi pojazdami elektrycznymi do zastosowań przeciwpożarowych. Ich oczywistym plusem jest niski poziom hałasu i brak emisji. Dzięki kabinie L i drzwiom miejskim odchylanym do wewnątrz jest to idealne narzędzie do obsługi i manewrowania w ciasnym, miejskim środowisku, gdzie szczególnie ważne są dobra widoczność i łatwość wsiadania.
Podwozie w układzie 6x2*4 (trzecia oś to elektrycznie sterowana oś wleczona) o rozstawie osi wynoszący 4250 mm, ma dopuszczalną masę całkowitą wynoszącą 28 ton. Silnik elektryczny o mocy 230 kW jest zasilany przez 9 akumulatorów o łącznej pojemności 300 kWh, które zapewniają zasięg do 250 km.
Źródło: Scania