Manz AG to działająca globalnie firma z siedzibą w Reutlingen, wyspecjalizowana w zaawansowanej technice budowy maszyn oraz koncentrująca się na przemyśle motoryzacyjnym i elektromobilności. Ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie procesów i produktów związanych z budową urządzeń do produkcji ogniw i akumulatorów. Poprzez tę inwestycję Daimler Truck wykonuje strategiczny krok w rozwoju transportu neutralnego pod względem emisji CO2 oraz na drodze przejścia z napędów konwencjonalnych na alternatywne systemy napędowe.
Chcemy być liderem innowacyjności w branży pojazdów użytkowych. Aby to osiągnąć, musimy dysponować ogniwami akumulatorowymi, które spełniają bardzo specyficzne wymagania eksploatacji w samochodach ciężarowych i autobusach. Koniecznym warunkiem jest bardzo ścisłe powiązanie rozwoju produktów z rozwojem procesów produkcyjnych. Cel ten będziemy realizować we współpracy z Manz – ważnym krokiem w tym kierunku stanie się nasz pilotażowa linia do produkcji ogniw akumulatorowych w zakładzie w MannheimZakład Mercedes-Benz w Mannheim pełni rolę centrum kompetencyjnego Daimler Truck w zakresie techniki akumulatorowej i układów wysokiego napięcia. Już w tej chwili fabryka w Mannheim zaopatruje zakład w Wörth w pakiety akumulatorowe do seryjnej produkcji w pełni elektrycznego eActrosa.
– skomentował dr Andreas Gorbach, członek zarządu Daimler Truck Holding AG odpowiedzialny za dział Truck Technology.
W laboratorium InnoLab Battery w Mannheim ściśle współdziałają ze sobą działy rozwoju i produkcji, aby wypracować innowacyjne rozwiązania rynkowe dla samochodów ciężarowych i autobusów. To tutaj w przyszłości będą powstawały własne litowo-jonowe ogniwa akumulatorowe, produkowane następnie na linii pilotażowej i montowane w kompletnych układach akumulatorowych.
W nadchodzących miesiącach na powierzchni około 10 tys. m2 InnoLab zostanie zainstalowanych ponad 60 nowych urządzeń. Do końca 2024 r. wyniki badań wykorzystane zostaną przy opracowywaniu platformy produktów akumulatorowo-elektrycznych Daimler Truck. W ten sposób InnoLab Battery stworzy fundamenty przyszłych kompetencji w zakresie własnej techniki akumulatorowej Daimler Truck i zapewni know-how na potrzeby produkcji litowo-jonowych ogniw akumulatorowych i ich zastosowania w pojazdach użytkowych. Uzyskane wnioski będą również podstawą podejmowanych w przyszłości decyzji dotyczących m.in. głębokości przetwarzania własnych układów akumulatorowych.
Nasze InnoLaby pracują nad dalszym rozwojem napędów przyszłości ‒ od budowy prototypów po przygotowanie do ewentualnej produkcji seryjnej. Partnerstwo z Manz pozwoli nam na stworzenie w Europie wzorcowych rozwiązań w zakresie produkcji akumulatorowej techniki napędowej. Naszym celem jest w związku z tym odegranie pionierskiej roli w branży pojazdów użytkowych oraz zaoferowanie naszym klientom rozwiązań zapewniających przewagę nad konkurencjąŹródło: Daimler Truck
‒ zadeklarował Yaris Pürsün, kierujący globalną produkcją komponentów napędowych dla Daimler Truck.