I-Torque optymalizuje działanie układu napędowego przy minimalnym zużyciu paliwa w zakresie prędkości większym nawet o 31% (w testach osiągnięto spalanie na poziomie 26 litrów na 100 km przy prędkości 135 km/h). Układ składa się z silnika D13 Turbo Compound (TC), skrzyni biegów I-Shift z nadbiegiem, systemu adaptacyjnej zmiany biegów, nowej wersji predykcyjnego tempomatu I-See, wykorzystującej mapy terenu, oraz wyjątkowo niskich przełożeń tylnej osi, wynoszących nawet 2.15:1.
I-Torque wykorzystuje 13-biegową skrzynię I-Shift z biegiem pełzającym i łączy niskie zużycie paliwa wynikające z zastosowania napędu bezpośredniego z wydajnością i elastycznością nadbiegu. Dzięki zastosowaniu systemu I-See, niskich przełożeń tylnej osi i oprogramowania wykrywającego obciążenie – przy prędkościach autostradowych system ciężarówki wybiera napęd bezpośredni lub nadbieg, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa bez utraty osiągów i produktywności.
I-Shift wyposażony w nową wersję I-See, wykorzystującą system GPS oraz dane zawarte w mapach terenu w czasie rzeczywistym, zarządza prędkością i zmianą biegów w najbardziej oszczędny sposób na każdej trasie i pozwala zmniejszyć zużycie paliwa o dodatkowy 1%. Wszystko to przekłada się na niższe obroty silnika, a co za tym idzie cichsze wnętrze i otoczenie kabiny i zmniejszone wibracje.
Przedstawiciele Volvo Trucks są przekonani, że właściciele flot i kierowcy docenią zalety i przewagę konkurencyjną, jaką daje wybór opcji I-Torque wraz z silnikiem D13TC, który jest standardowo montowany we wszystkich modelach VNL z kabiną sypialną.
Źródło: Volvo Trucks North America
Utworzona: 2022-03-22