Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ma się wtopić w miejski krajobraz

Utworzona: 2022-03-10


Firmy Renault Trucks i GEODIS połączą swoje doświadczenie w celu zaprojektowania 16-tonowego samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym, spełniającego wymagania transportu towarów w centrach miast. Realizowany wspólnie projekt nosi nazwę "Oxygen" (Tlen).

Firma Renault Trucks od 10 lat pracuje nad zmniejszeniem wpływu logistyki miejskiej na środowisko naturalne, tworząc pełną gamę pojazdów elektrycznych (produkowanych we Francji) o masie od 3,5 do 26 ton. GEODIS, którego ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 o 30% do roku 2030, zobowiązał się do zapewnienia bezemisyjnych dostaw do 37 miast we Francji do roku 2023.

Producent pojazdów użytkowych i jego partner logistyczny połączyły swoje know-how w celu opracowania nowego, 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego przeznaczonego do realizacji zadań w transporcie miejskim, którego całkowity koszt użytkowania (TCO) będzie porównywalny z kosztem pojazdu z silnikiem Diesla.

Kryzys ekologiczny w połączeniu z rozwojem handlu elektronicznego i wprowadzeniem stref niskoemisyjnych w głównych miastach Francji oznacza, że musimy pilnie przyspieszyć dekarbonizację transportu. Taki jest cel GEODIS, który przyświecał nawiązaniu współpracy z Renault Trucks. Chcemy szybko dostarczyć konkretnych odpowiedzi na pytanie o zrównoważoną logistykę miejską
- powiedziała Marie-Christine Lombard, dyrektor generalny GEODIS.
Główne założenia projektu "Oxygen" przewidują, że bezemisyjna ciężarówka wpłynie nie tylko na redukcję zanieczyszczenia powietrza i hałasu, ale także na poprawę bezpieczeństwa czynnego i biernego wszystkich użytkowników miejskich dróg. Projektanci Renault Trucks stworzyli atrakcyjną linię nadwozia pojazdu i komfortowe wnętrze kabiny.


Zauważyliśmy, że zmienia się wizerunek pojazdu ciężarowego - w końcu jest on postrzegany jako niezbędne narzędzie. Naszym wspólnym celem jest zaprojektowanie samochodu ciężarowego, który bez problemu wtopi się w krajobraz miejski, wśród innych użytkowników dróg, w strefach o dużym natężeniu ruchu, a nawet w strefach dla pieszych. Pojazd będzie zaprojektowany z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pracy kierowcy oraz o bezpieczeństwie mieszkańców miast
- zapewnił Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Zwiększone bezpieczeństwo kierowcy pojazdu i pieszych zostanie zapewnione dzięki obniżonej kabinie, dużej przedniej szybie i systemowi kamer zamiast lusterek wstecznych (widok 360°) oraz przesuwanym drzwiom bocznym po stronie pasażera. Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu będą łatwiejsze dzięki znacznie niższej wysokości wejścia niż w standardowym samochodzie użytkowym, a dodatkowo kierowca będzie mógł opuścić kabinę po dowolnej stronie. Aby ułatwić dostęp do przestrzeni ładunkowej, rozważana jest trójstronna współpraca z producentem nadwozi. Usługi online umożliwią kierowcom optymalizację operacji dostaw i tras.

Dostawa prototypu, który będzie produkowany w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne we Francji, przewidziana jest na koniec 2022 roku. Od 2023 r. ciężarówka zostanie poddana testom w warunkach rzeczywistej dystrybucji w Paryżu. Po jazdach testowych nastąpi faza adaptacji pojazdu, uwzględniająca opinie kierowców.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels