W wyniku pandemii rok 2021 był bardzo trudnym rokiem dla tej firmy, głównie ze względu na niedobór części. Jednak pomimo rosnącego popytu na ciężarówki, na wielkość produkcji wpłynęła ograniczona dostępność mikroprocesorów i innych komponentów. W minionym roku z linii produkcyjnej zjechało około 49 000 sztuk modeli CF i XF, reprezentujących segment ciężarówek o dużym i średnim tonażu (w porównaniu z 37 600 w 2020 r.) oraz około 11 000 sztuk ciężarówki dystrybucyjnej LF, LF (9 000 w 2020 r.).
Udział w rynku ciężkich pojazdów (16 ton+) w Europie wyniósł 15,9% (16,3% w 2020), a w segmencie pojazdów lekkich - 10,1% (9,5% w 2020). Podobnie jak w poprzednich latach, firma DAF była liderem na rynku pojazdów ciężkich w Holandii (28,5%), Wielkiej Brytanii (29,4%), Polsce (24,3%), na Węgrzech (24,8%), Bułgarii (23,8%) i Portugalii (19,0% ). Producent pozostał również niekwestionowanym liderem rynku europejskiego w segmencie ciągników o dużym tonażu.
W ubiegłym roku poza Unią Europejską firma sprzedała 8600 ciężarówek, w porównaniu z 5900 w roku 2020. Liczba ta obejmuje duże zamówienie z Kolumbii oraz zamówienie na kilkadziesiąt w pełni wyposażonych śmieciarek w Ghanie. Ponadto na Tajwanie, gdzie producent jest liderem rynku wśród europejskich marek w segmencie ciężkim, z taśmy tamtejszej montowni zjechała dziesięciotysięczna ciężarówka DAF. Firma ta zakończyła rok jako lider rynku w Izraelu i poczyniła wielkie postępy między innymi w Australii i Brazylii.
W 2021 r. sprzedała 2250 silników PACCAR wiodącym producentom autokarów, autobusów i pojazdów specjalnych. To ponad 10-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2020, kiedy sprzedano 2000 silników. Przyjęto także dwa zamówienia od belgijskich sił zbrojnych, w ramach których w nadchodzących latach DAF ma dostarczyć łącznie około 900 pojazdów z napędem na wszystkie koła. Część z nich będzie wyposażona w kabinę balistyczną.
Co najmniej 40% wszystkich nowo sprzedanych używanych samochodów ciężarowych zostało dostarczonych wraz z umową na usługi serwisowe DAF MultiSupport – co stanowi rekord. Oznacza to, że coraz więcej klientów decyduje się na usługi zapewniające maksymalną sprawność pojazdu. Rekordowa liczba przewoźników skorzystała z usług firmy PACCAR Financial, która również sprzedała rekordową liczbę pojazdów używanych powiedział Richard Zink, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.
Dzięki ożywieniu gospodarczemu w Europie rośnie popyt na ciężarówki, a dzięki modelom XF, XG i XG⁺ nowej generacji firma ma do zaoferowania doskonały produkt. To pierwsze i jedyne ciężarówki na rynku, które spełniają nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów pojazdów. Spodziewamy się, że w tym roku europejski rynek samochodów ciężarowych osiągnie poziom 260 000-300 000 pojazdów. Dzięki wiodącej w branży ofercie modelowej i pierwszorzędnym usługom jesteśmy gotowi, wraz z naszymi dealerami, na dalszy wzrost mówi Harry Wolters, prezes DAF Trucks.Źródło: DAF Trucks