Testując nasze pojazdy w terenie, w pobliżu koła podbiegunowego, oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy tego klimatu. Wiatr tworzy lód na pojeździe, co daje nam możliwość upewnienia się, że wszystko działa prawidłowo w ekstremalnych warunkach. Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych okolicznościach
– zapewnia Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.
Jednym z namacalnych wyników testów zimowych jest sprawdzenie wydajności funkcji o nazwie Ready to Run. Ta funkcja, jeśli jest taka potrzeba, przygotowuje pojazd do pracy poprzez wstępne ogrzanie lub, w przypadku pracy w bardzo ciepłe dni, schłodzenie akumulatorów i kabiny. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°, a kierowca może uruchomić zdalnie wstępne podgrzewanie lub schładzanie – za pomocą aplikacji.
Pojazdy z napędem elektrycznym są ważną częścią planu służącego zmniejszeniu emisji CO2, ale jak dotąd stanowią tylko niewielki procent całego rynku samochodów ciężarowych. W tym roku do przewoźników w Europie dostarczono zaledwie kilkaset elektrycznych pojazdów dużej ładowności.
Przewodzimy zmianom i zajmujemy wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Już dziś mamy w produkcji seryjnej samochody elektryczne i dostarczamy je klientom w Europie i Ameryce Północnej. Naszym celem jest, aby do 2030 roku połowę naszej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczneFunkcja Ready to Run będzie dostępna w modelach FH, FM i FMX Electric wykorzystywanych do transportu regionalnego i lekkich zastosowań w branży budowlanej.
– podsumowuje Jessica Sandström.
Elektryzujące fakty:
• Producent ma w ofercie 6 samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym do różnych zastosowań.• Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie pojazdy o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
• Produkcja seryjna Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w Europie w 2019 roku.
• Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 r.
Zobacz film o funkcji Ready to Run.
Źródło: Volvo Trucks