Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przetestowane w ekstremalnych warunkach

Utworzona: 2021-12-15


Volvo Trucks przetestowało swoje elektryczne samochody ciężarowe w ekstremalnie niskich temperaturach — w pobliżu koła podbiegunowego. Wynik? Dodatkowa funkcja utrzymuje wydajność baterii, nawet gdy temperatura spada znacznie poniżej zera. Funkcja Ready to Run będzie dostępna w modelach FH, FM i FMX Electric.

Co dzieje się z samochodem elektrycznym, gdy termometr wskazuje -25°C i wieje silny wiatr? Aby się tego dowiedzieć, Volvo Trucks przeprowadziło zimowe testy w północnej Szwecji.

Testując nasze pojazdy w terenie, w pobliżu koła podbiegunowego, oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy tego klimatu. Wiatr tworzy lód na pojeździe, co daje nam możliwość upewnienia się, że wszystko działa prawidłowo w ekstremalnych warunkach. Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych okolicznościach
– zapewnia Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Jednym z namacalnych wyników testów zimowych jest sprawdzenie wydajności funkcji o nazwie Ready to Run. Ta funkcja, jeśli jest taka potrzeba, przygotowuje pojazd do pracy poprzez wstępne ogrzanie lub, w przypadku pracy w bardzo ciepłe dni, schłodzenie akumulatorów i kabiny. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°, a kierowca może uruchomić zdalnie wstępne podgrzewanie lub schładzanie – za pomocą aplikacji. 


Pojazdy z napędem elektrycznym są ważną częścią planu służącego zmniejszeniu emisji CO2, ale jak dotąd stanowią tylko niewielki procent całego rynku samochodów ciężarowych. W tym roku do przewoźników w Europie dostarczono zaledwie kilkaset elektrycznych pojazdów dużej ładowności.

Przewodzimy zmianom i zajmujemy wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Już dziś mamy w produkcji seryjnej samochody elektryczne i dostarczamy je klientom w Europie i Ameryce Północnej. Naszym celem jest, aby do 2030 roku połowę naszej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne
– podsumowuje Jessica Sandström.
Funkcja Ready to Run będzie dostępna w modelach FH, FM i FMX Electric wykorzystywanych do transportu regionalnego i lekkich zastosowań w branży budowlanej.

Elektryzujące fakty:

• Producent ma w ofercie 6 samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym do różnych zastosowań.
• Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie pojazdy o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
• Produkcja seryjna Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w Europie w 2019 roku.
• Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 r.

Zobacz film o funkcji Ready to Run.


Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels