Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ciężko pracują w terminalu portowym

Utworzona: 2021-11-25


System Goodyear DrivePoint Heavy Duty do monitorowania opon ciężkich autonomicznych pojazdów portowych jest pilotażowo testowany przez Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT).

W 2020 roku największy w Europie port w Rotterdamie obsłużył 8.436.240 przychodzących i wychodzących kontenerów, czyli 436,8 mln ton towarów. Wzrost masy towarów przybywających do europejskich portów znacząco wpływa na codzienne operacje portowe, w tym wydłużenie czasu rozładunku i złożoność procesów planowania, a to wymaga większej cyfryzacji i  automatyzacji. W tej sytuacji zachowanie płynności ruchu pojazdów w portach jest niezwykle istotne z punktu widzenia terminowości – każde zakłócenie może mieć wpływ na przerwanie łańcucha dostaw.

Sprawdza zautomatyzowane pojazdy

Goodyear DrivePoint Heavy Duty to pierwszy system monitorowania opon przeznaczony dla zautomatyzowanych pojazdów (AGV), który pomaga zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo codziennych operacji portowych. Łatwy do zainstalowania system jest pilotażowo wykorzystywany przez Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT), jednego z czołowych operatorów terminali kontenerowych w Europie. W terminalach ECT Euromax i ECT Delta zainstalowano wiele urządzeń systemu marki Goodyear, który będzie monitorował około 100 pojazdów AGV. Na podstawie danych o oponach dostarczanych przez system pojazdy mogą być serwisowane we właściwym momencie, co pozwoli wydłużyć trwałość opon. System Goodyeara stanowi idealne uzupełnienie pojazdów AGV, ponieważ nie przerywa zautomatyzowanego procesu sprawdzania opon i może obsługiwać operacje wykonywane całą dobę.

Jak to działa?

Za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża przez portowe odbiorniki, zbierają one odczyty z przeznaczonych do pracy przy dużych obciążeniach zaworowych czujników ciśnienia w oponach (czujniki są zainstalowane na zaworach, a nie wewnątrz opony czy obręczy koła). Następnie dane te są przesyłane do chmury Goodyear. Dzięki temu osoby odpowiedzialne za obsługę techniczną oraz operatorzy mają natychmiastowy dostęp do informacji i raportów za pośrednictwem aplikacji Goodyear Fleet Manager. W przypadku alarmu o niskim ciśnieniu w oponie system natychmiast to sygnalizuje. Pozwala to zmniejszyć ryzyko nieoczekiwanych przestojów, co jest niezwykle ważne w przypadku zautomatyzowanych operacji portowych, oraz umożliwia ukierunkowane serwisowanie i konserwację zapobiegawczą pojazdów AGV.

Wierzymy, że dzięki dostosowaniu do specyficznych wymagań autonomicznych operacji portowych, DrivePoint Heavy Duty będzie stanowił przełom w segmencie AGV. Sektor portowy przoduje w dziedzinie autonomiczności pojazdów, a ten innowacyjny, w pełni zautomatyzowany system jest doskonałym narzędziem dla operatorów i kierowników technicznych, którzy chcą zmaksymalizować czas pracy i wydajność, a także zoptymalizować konserwację opon
– skomentował Alberto Villarreal, dyrektor zarządzający programem Goodyear Proactive Solutions and Fleet w Europie.
Źródło: Goodyear
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels