Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

DAF zgarnął dwie prestiżowe nagrody

Utworzona: 2021-11-19


Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji do transportu długodystansowego, modele XF, XG i XG⁺, zostały nagrodzone tytułem „International Truck of the Year 2022”. Prototyp ciężarówki z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem DAF XF H2 Innovation został natomiast uhonorowany nagrodą „Truck Innovation Award 2022”.

Jury konkursu „International Truck of the Year” składa się z 24 doświadczonych dziennikarzy specjalizujących się w tematyce pojazdów użytkowych, reprezentujących najważniejsze międzynarodowe media branżowe. Zgodnie z zasadami konkursu, coroczną nagrodę przyznaje się pojazdowi, który został wprowadzony na rynek w poprzednim roku i wniósł największy wkład w zakresie wydajności transportu drogowego. Jury bierze pod uwagę szereg kryteriów, w tym innowacje techniczne, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, oszczędność paliwa, wpływ na środowisko naturalne i całkowity koszt eksploatacji (TCO). Prestiżową nagrodę wręczono podczas wystawy Solutrans w Lyonie.

Nowe standardy w branży

DAF jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek zupełnie nową generację pojazdów ciężarowych w najcięższej klasie tonażowej, opracowanych z uwzględnieniem nowych europejskich przepisów dotyczących mas i wymiarów. W rezultacie powstały atrakcyjnie wizualnie pojazdy o aerodynamicznej sylwetce, które cechują się najlepszą w swojej klasie wydajnością, bezpieczeństwem i komfortem kierowcy. Nowe modele zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią dzięki dużej, zakrzywionej przedniej szybie oraz szybom bocznym o nisko umieszczonych dolnych krawędziach wraz z oknem krawężnikowym. Elementy te, wraz z cyfrowym systemem wizyjnym, który zastępuje tradycyjne lusterka wsteczne oraz nową kamerą narożną, dają kierowcy kompletny widok otoczenia, chroniąc szczególnie narażonych na skutki wypadków użytkowników dróg. DAF zaprezentował gamę pojazdów, które wyznaczają nowe standardy w branży. Oprócz tego firma jest zorientowana na przyszłość, ponieważ tworzy także kompletną i energooszczędną platformę dla nowych generacji alternatywnych źródeł napędu i układów napędowych
— stwierdził w uzasadnieniu werdyktu Gianenrico Griffini, przewodniczący jury konkursu „International Truck of the Year”.

Sukces zespołowy

Nagrodę odebrał Harry Wolters, prezes DAF Trucks, który zadedykował ją wraz z podziękowaniami całemu zespołowi DAF liczącemu ponad 12 tys. osób na całym świecie.

To wyjątkowe osiągnięcie jest efektem prawdziwie zespołowej pracy. Pojazdy nowej generacji powstały w wyniku największego projektu rozwojowego w przeszło 90-letniej historii naszej firmy. Są wynikiem dokładnego wsłuchania się w potrzeby klientów i ich kierowców oraz jasno sprecyzowanej wizji zrównoważonych rozwiązań transportowych przyszłości. To także owoc naszego zaangażowania w dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań transportowych. Dobrze jest być pierwszym — jeszcze lepiej być wyjątkowym
— powiedział Harry Wolters.

Silnik spalinowy ma przyszłość?

Duże wrażenie na jury konkursu „IToY” podczas październikowych pokazów zrobił prototyp ciężarówki z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem. DAF XF H2 Innovation został uhonorowany nagrodą „Truck Innovation Award 2022”.


Ta specjalna nagroda podkreśla naszą filozofię skupiającą się na potrzebie zbadania wszystkich dostępnych technologii na drodze do dekarbonizacji transportu i mobilności w następnej dekadzie. Technologia wodorowa może stać się bardzo ciekawym, przyszłościowym rozwiązaniem, które uzupełni aktualną ofertę bateryjnych pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych, nad którymi pracujemy. Uhonorowanie nagrodą «Truck Innovation Award 2022» świadczy również o tym, że silnik spalinowy (ICE) cały czas ma przed sobą obiecującą przyszłość, w której uczestniczyć będą paliwa nowej generacji, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ważne jest, aby zrozumieć, że zaprzestanie wykorzystywania paliw kopalnych nie powinno automatycznie skutkować wyeliminowaniem silników spalinowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu długodystansowego. Użycie silników spalinowych na wodór (H2-ICE) oznacza, że w wielu obszarach będzie można korzystać z istniejącej sieci dystrybucyjnej stacji paliw. Musimy też bardziej docenić fakt, że w Europie posiadamy rozległą wiedzę i infrastrukturę służącą tej technologii
— podkreślił Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy DAF ds. rozwoju produktów.
Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels