Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kancelaria Transportowa LEGALTRANS

Koniec wydawania zgód przez policję w Danii

Utworzona: 2021-11-22


Od 1 października 2021 roku, w Danii, weszły w życie zmiany dotyczące transportu specjalnego. Od teraz są one zbliżone do regulacji norweskich.

Od początku tego miesiąca podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrywanie w Danii wniosków o wykonanie przewozów specjalnych jest Duńska Dyrekcja Drogowa. Do tej pory wydawanie zezwoleń należało do zadań duńskiej policji. W wyniku tych zmian przepisy wprowadzone w Danii stały się bliskie tym, jakie obowiązują w Norwegii.

To jednak nie koniec nowości. Od 1 października 2021 roku o zezwolenie na transport specjalny możemy ubiegać się jedynie przez Internet. Wnioski składa się do Duńskiej Dyrekcji Drogowej za pośrednictwem systemu virk.dk.

Formularz zgłoszeniowy znajdziesz TUTAJ 📌

Wnioski można składać w imieniu własnym lub innego przewoźnika. Informacje potrzebne do złożenia wniosku to:
✅ trasa albo wybrany obszar (w przypadku zezwoleń ogólnych),
✅ dane wnioskodawcy i przewoźnika,
✅ typ, masa, wymiary pojazdu,
✅ rodzaj, waga, wymiary towarów,
✅ czas transportu,
✅ załączniki (świadectwo klasyfikacyjne, certyfikaty, przegląd, itp.).

Nowe regulacje oznaczają dla firm transportowych oraz przewoźników konieczność zapoznawania się z kolejnymi procedurami i przystosowania do nowej biurokracji. Jeśli transport odbywa się przez kilka krajów skandynawskich, należy przy tym pamiętać, że w każdym z nich obowiązują inne wymogi, jakie trzeba spełnić.

Kiedy wymagane jest zezwolenie na wykonywanie transportu specjalnego w Danii?

Przewoźnik jest zobowiązany do uzyskania zezwolenia na transport specjalny w Danii, jeżeli przekroczy on ustalone kryteria. Do pewnych wartości możliwe jest natomiast poruszanie się na terenie tego kraju z ładunkami nienormatywnymi bez konieczności posiadania dodatkowych zgód.

Zezwolenie na transport specjalny jest konieczne, gdy zostaną przekroczone następujące parametry (długość x szerokość x wysokość, masa całkowita):
✅ ciągnik z naczepą bez rozciągu: 16,5 m x 3,3 m x 4,1 m, 40 t
✅ ciągnik z naczepą rozciąganą bez osi skrętnych: 22 m x 3,3 m x 4,1 m, 40 t
✅ ciągnik z naczepą rozciąganą z osiami skrętnymi: 30 m x 3,3 m x 4,1 m, 40 t
✅ samochód ciężarowy z przyczepą: 18,75 m x 3,3 m x 4,1 m, 40 t.

Jeżeli waga transportu przekroczy 48 ton, poza samym zezwoleniem przewoźnik musi posiadać także certyfikat klasyfikujący.

Zezwolenia wydawane w Danii to zezwolenia krótkoterminowe. Wystawia się je na określoną trasę oraz czas. Uzyskanie zezwolenia długoterminowego jest możliwe, jednak wymaga zaistnienia określonych okoliczności oraz ich udokumentowania.

A co z zezwoleniem na pilotaż w Danii? Tego dowiecie się w dalszej części eksperckiego materiału przygotowanego przez Kancelarię Transportową Legaltrans - TUTAJ.

Autor: Kancelaria Transportowa Legaltrans
Do ulubionych Kancelaria Transportowa LEGALTRANS
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels