Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Diesel bardziej ekologiczny

Utworzona: 2021-11-17


Opracowanie od podstaw nowej gamy 13-litrowych silników Scania trwało ostatnie pięć lat i pochłonęło ponad 2 miliardy euro nakładów na prace badawczo-rozwojowe. Silniki ze skrzyniami biegów i tylnymi osiami tworzą układ przynoszący oszczędności w spalaniu do 8% w porównaniu z poprzednikami.

Nowa gama silników spalinowych Scania oferuje niskie zużycie paliwa, zasilanie biopaliwami, większą ekonomikę eksploatacji i znaczną redukcję emisji CO2. To istotny postęp na drodze do transportu wolnego od paliw kopalnych.

Wypełniamy naszą misję, zarówno pod względem orientacji na klienta, jak i zrównoważonego rozwoju, w tym celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach, do osiągnięcia których się zobowiązaliśmy. Jeśli mamy poprawić system transportu drogowego w czasie pozwalającym na osiągnięcie celów porozumienia paryskiego, zmiana musi nastąpić już teraz. Dlatego Scania promuje energooszczędne pojazdy o napędzie spalinowym, jak również zachęca do wykorzystania odnawialnych biopaliw
– podkreśla Stefan Dorski, Senior Vice President w Scania Trucks.
Na początku nowa gama będzie obejmować cztery warianty silnika Euro 6 o poj. 12,74 l:

- 420 KM (309 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2300 Nm przy 900-1280 obr./min;
- 460 KM (338 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2500 Nm przy 900-1290 obr./min;
- 500 KM (368 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2650 Nm przy 900-1320 obr./min;
- 560 KM (412 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2800 Nm przy 900-1400 obr./min.


Stopień sprawności cieplnej nowych silników wynosi około 50%, co jest wartością imponującą. Systemy zarządzania pracą silnika monitorują układ napędowy i generują oszczędności w każdych warunkach eksploatacji pojazdu. W połączeniu z nowymi skrzyniami biegów Opticruise G25 i G33 oraz nową gamą tylnych osi napędowych, obniżenie zużycia paliwa na poziomie 8% możliwe będzie w takich zastosowaniach, jak ogólny transport towarów czy transport ładunków w kontrolowanej temperaturze. Wszystkie warianty silników mogą być zasilane HVO. Dwa spośród nich można zamówić w wersjach na 100-procentowo odnawialny biodiesel.

Klient eksploatujący pojazd z silnikiem o mocy 500 KM zauważy radykalne obniżenie rachunków za paliwo, nawet w porównaniu z naszą wiodącą w branży generacją silników, którą zastępujemy. Nowe będą się wyróżniać na wiele sposobów, ale uważam, że najważniejsza jest natychmiastowa redukcja CO2. Nasze nowe silniki od razu wniosą swój wkład w dekarbonizację świata i walkę z wyzwaniami klimatycznymi
– zapewnia Stefan Dorski.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels