Wypełniamy naszą misję, zarówno pod względem orientacji na klienta, jak i zrównoważonego rozwoju, w tym celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach, do osiągnięcia których się zobowiązaliśmy. Jeśli mamy poprawić system transportu drogowego w czasie pozwalającym na osiągnięcie celów porozumienia paryskiego, zmiana musi nastąpić już teraz. Dlatego Scania promuje energooszczędne pojazdy o napędzie spalinowym, jak również zachęca do wykorzystania odnawialnych biopaliwNa początku nowa gama będzie obejmować cztery warianty silnika Euro 6 o poj. 12,74 l:
– podkreśla Stefan Dorski, Senior Vice President w Scania Trucks.
- 420 KM (309 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2300 Nm przy 900-1280 obr./min;
- 460 KM (338 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2500 Nm przy 900-1290 obr./min;
- 500 KM (368 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2650 Nm przy 900-1320 obr./min;
- 560 KM (412 kW) przy 1800 obr./min; maks. moment obrotowy 2800 Nm przy 900-1400 obr./min.
Stopień sprawności cieplnej nowych silników wynosi około 50%, co jest wartością imponującą. Systemy zarządzania pracą silnika monitorują układ napędowy i generują oszczędności w każdych warunkach eksploatacji pojazdu. W połączeniu z nowymi skrzyniami biegów Opticruise G25 i G33 oraz nową gamą tylnych osi napędowych, obniżenie zużycia paliwa na poziomie 8% możliwe będzie w takich zastosowaniach, jak ogólny transport towarów czy transport ładunków w kontrolowanej temperaturze. Wszystkie warianty silników mogą być zasilane HVO. Dwa spośród nich można zamówić w wersjach na 100-procentowo odnawialny biodiesel.
Klient eksploatujący pojazd z silnikiem o mocy 500 KM zauważy radykalne obniżenie rachunków za paliwo, nawet w porównaniu z naszą wiodącą w branży generacją silników, którą zastępujemy. Nowe będą się wyróżniać na wiele sposobów, ale uważam, że najważniejsza jest natychmiastowa redukcja CO2. Nasze nowe silniki od razu wniosą swój wkład w dekarbonizację świata i walkę z wyzwaniami klimatycznymiŹródło: Scania
– zapewnia Stefan Dorski.