Współpraca obejmuje pozyskiwanie i logistykę wodoru, dostarczanie go do stacji paliw, rozwój ciężarówek zasilanych wodorem, tworzenie bazy klientów oraz szereg innych obszarów. Do roku 2030 firma TotalEnergies zamierza obsługiwać bezpośrednio lub pośrednio do 150 stacji tankowania wodoru w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu i Francji. Z kolei Daimler Truck do roku 2025 ma dostarczać swoim klientom w Holandii, Belgii, Luksemburgu i Francji ciężarówki wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Producent ciężarówek będzie wspierać swoich klientów, aby zapewnić łatwą obsługę i wysoce konkurencyjny czas pracy bez przestojów.
Jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację celów paryskiego porozumienia klimatycznego i chcemy aktywnie przyczyniać się do dekarbonizacji transportu drogowego towarów w Unii Europejskiej . Jeśli chodzi o segment transportu długodystansowego, jesteśmy przekonani, że to właśnie ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi oraz elektryczne pojazdy akumulatorowe umożliwią w przyszłości transport neutralny pod względem emisji CO2. Aby osiągnięcie tego celu było możliwe, chcemy stworzyć paneuropejski ekosystem wodorowy z udziałem silnych partnerów, takich jak TotalEnergies. Jestem w pełni przekonana, że ta współpraca odegra kluczową rolę w naszych działaniach zmierzających do urzeczywistnienia transportu ciężarowego opartego na wodorze powiedział Karin Rådström, dyrektor generalny firmy Mercedes-Benz Trucks i członek zarządu koncernu Daimler Truck.
W związku z tym, obie firmy chcą wspólnie zbadać sposoby obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO) ciężarówek napędzanych wodorem, zgodnie z ich wspólnym podejściem do współpracy z władzami w sprawie ram regulacyjnych w Unii Europejskiej. Obaj partnerzy są członkami konsorcjum H2Accelerate, stworzonego w celu wspierania działań umożliwiających wdrożenie transportu drogowego zasilanego wodorem w Europie w nadchodzącej dekadzie.
Źródło: Daimler