Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kolejny krok na gazowej ścieżce

Utworzona: 2021-11-11


Firma Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca była jedną z pierwszych w kraju, które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty ciężarówek zasilanych LNG. Już w 2019 roku zasiliło ją 20 ciągników IVECO Stralis NP, a niedawno firma odebrała kolejnych 20 sztuk nowego modelu S-WAY LNG.

W autoryzowanym punkcie handlowo-serwisowym IVECO Truck Nord Center w podtoruńskim Lubiczu szef firmy Lipiński Transport odebrał symboliczny klucz do 20 ciągników S-WAY z 13-litrowymi silnikami zasilanymi LNG. We flocie przewoźnika liczącej 240 jednostek transportowych pracuje już 85 pojazdów IVECO napędzanych skroplonym gazem. Ich silniki rozwijają moc 460 KM, a dzięki dwóm wysokociśnieniowym zbiornikom na gaz umieszczonym po obu stronach podwozia (mieszczą łącznie 390 kg LNG) – ciężarówki dysponują zasięgiem do 1600 km. Samochody pracują głównie na trasach prowadzących przez Niemcy, gdzie są zwolnione z opłat drogowych.

To był jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na zakup tego typu pojazdów. Drugi to niższe ceny gazu niż oleju napędowego, a trzeci ekologia, na którą coraz częściej zwracają uwagę zlecający nam przewozy klienci. Dodatkowym bonusem jest komfort psychiczny naszych kierowców, którzy na postojach mogą spokojnie spać, bo nie są narażeni na kradzież paliwa
– wylicza Adam Lipiński, właściciel przedsiębiorstwa.
Adam Lipiński wskazuje też na bezawaryjność i techniczne dopracowanie konstrukcji silnika gazowego IVECO.

Tu się nie ma co popsuć. Konstrukcja jest prosta i działa bez zarzutu. Jeśli chodzi o tankowanie, to nasze własne cysterny w razie potrzeby dowożą LNG w dowolne miejsce na terenie kraju, a za naszą zachodnią granicą stacji jest znacznie więcej. Zresztą w Polsce ich liczba też sukcesywnie rośnie
– podkreśla przedsiębiorca.
Ciężarówki wyposażone są m.in. w komfortowe fotele, pojemne lodówki, klimatyzację postojową, wodne ogrzewanie Webasto o mocy 4 kW, retarder i przetwornicę napięcia 230 V. Każdy z nowych ciągników jest objęty kontraktem serwisowym 3XL. Transakcja została sfinansowana przez IVECO Capital.


Ciągniki siodłowe zasilane skroplonym gazem ziemnym to nasz handlowy bestseller. Sprzedaliśmy już w Polsce ponad 1000 takich pojazdów, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Mamy dopracowaną jednostkę napędową i bardzo nowoczesny samochód. Wszystkie pojazdy odebrane przez firmę Lipiński Transport-Spedycja są przystosowane do spalania biometanu, zatem możliwości ograniczania ich śladu węglowego są ogromne. Mamy świadomość tego, że perspektywa transformacji transportu ciężkiego na kolejną dekadę to elektryczność i wodór, ale do tego czasu samochody zasilane LNG będą stanowić jedyną realną, ekologiczną alternatywę dla silników na olej napędowy
– powiedział podczas przekazania pojazdów Marcin Piluchowski, Heavy Business Line Manager w spółce IVECO Poland.
Źródło: IVECO Poland
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels