W ramach nowej inicjatywy w tym zakresie, firma stworzyła serię krótkich animacji informacyjnych i instruktażowych mających zwrócić uwagę na konkretne luki w zabezpieczeniach.
Bezpieczeństwo łańcucha dostaw jest kwestią kluczową dla wszystkich jego uczestników, niezależnie od tego, gdzie działają lub charakteru ich zobowiązań umownych. Utrata ładunku w wyniku kradzieży lub uszkodzenia na skutek przestępstwa zawsze była problemem, ale obecne obciążenia i napięcia w łańcuchach dostaw na całym świecie sprawiają, że bezpieczeństwo staje się jeszcze ważniejsze zarówno dla operatorów, jak i właścicieli ładunków. Takie warunki, jak zagęszczenie ładunku, opóźnienia, dłuższe postoje i brak bezpiecznych obiektów magazynowych oznaczają, że szanse przestępców rosną. Zmiany w ugruntowanych procedurach transportowych lub nowe sposoby ich obchodzenia również niosą ze sobą zwiększone ryzyko- komentuje Mike Yarwood, dyrektor zarządzający TT Club ds. zapobiegania stratom.
TT ma dowody na to, że przestępcy coraz bardziej pomysłowo infiltrują łańcuch dostaw, uzyskując dostęp do ładunku ze względną łatwością i bezkarnością. Środki, jakimi dysponują przestępcy, determinacja, z jaką działają, oraz metody, jakich używają, różnią się w zależności od regionu. Jeśli dana metoda się sprawdza, jest często wykorzystywana ponownie także w innych miejscach, tworząc dynamiczny krajobraz ryzyka.
W obliczu nieprzewidywalnej dynamiki współczesnego środowiska przewozu ładunków jednego można być pewnym: przestępczość w transporcie popłaca. To motywuje przestępców do dalszego rozwijania swojej działalności, nieustannego dążenia do namierzania towarów o niskim ryzyku i wysokiej wartości, które można zdobyć za pomocą różnych metod. Musimy zwiększyć czujność i skutecznie komunikować się z osobami zagrożonymi – podkreśla Yarwood.
Źródło: TT Club