Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pod osłoną nocy, 130-tonowym zestawem bez zezwolenia

Utworzona: 2021-10-22


Do zatrzymania transportu doszło w nocy 13 października na obwodnicy Bydgoszczy na trasie S5.

Ogromna palownica była przewożona przez polskiego kierowcę. Już na pierwszy rzut oka transport wzbudził niepokój inspektorów. Po zważeniu okazało się, że pojazd wraz z ładunkiem waży ponad 130 ton. Przedsiębiorca nie miał zezwolenia kategorii V na transport tak ciężkiego ładunku. Zgodnie z przedstawioną dokumentacją przewozową, transport nie powinien przekraczać 60 ton. Przewoźnika czeka postępowanie administracyjne. Wysokość kary pieniężnej zapewne znacznie przewyższy kwotę uzyskania właściwego zezwolenia.



Inspektorzy z Bydgoszczy od początku października, częściej niż zwykle zatrzymują przeładowane pojazdy. W ostatnich dwóch tygodniach wszczęto postępowania administracyjne, w których kary mogą przekroczyć pół miliona złotych. Postępowania dotyczą nie tylko przedsiębiorców, ale też załadowców towarów. W sumie dotyczą one 55-ciu przeładowanych ciężarówek. Kontrole prowadzone są na głównych szlakach komunikacyjnych zarówno w nocy jak i w ciągu dnia.


To nie jedyna przeładowana ciężarówka, którą poruszano się pod osłoną nocy. Z niedzieli na poniedziałek (17/18 października) łódzcy inspektorzy ITD patrolowali ulice miasta zwracając szczególną uwagę na samochody, które mogą być przeładowane. Jedna z zatrzymanych tej nocy ciężarówek, przewożąca szyny tramwajowe ważyła prawie 50 ton zamiast dopuszczalnych 40. Na tym jednak nie koniec. Okazało się, że kierowca będący również właścicielem firmy prowadził pojazd bez karty kierowcy. Przewożąc odpady złomu nie oznakował również samochodu tablicą z napisem „odpady”. Jego firma nie została wpisana do rejestru firm przewożących odpady, a on sam nie ukończył wymaganego szkolenia i nie uzyskał kwalifikacji zawodowej. Ponadto w układzie hamulcowym ciągnika brakowało powietrza. Zatrzymano jego dowód rejestracyjny. Druga z zatrzymanych ciężarówek przewożąca konstrukcje stalowe była natomiast za szeroka o 64 cm. Jej szerokość z ładunkiem wyniosła 3,19 metra zamiast dopuszczalnych 2,55 metra. Wobec przedsiębiorców, do których należały nienormatywne ciężarówki, wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone wysoką karą finansową. Oba pojazdy wycofano tymczasowo z ruchu do momentu rozładowania nadwyżki towaru.


Źródło: GITD
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels