REKLAMA

Wielkie zmiany na budowie A1
Utworzona: 2021-10-12

Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od dzisiaj, 12 października br. zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2.


Zdecydowanie poprawi się przepustowość na tym odcinku, a dzięki temu poprawie ulegnie komfort jazdy. Kolejną nowością dla kierowców na 24-kilometrowym odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie uruchomienie w pełnym zakresie węzła Kamieńsk (połączenie A1 z drogą wojewódzką nr 484). Oznacza to, że na trasie zniknie ostatnie „wąskie gardło”, co bez wątpienia dodatkowo poprawi płynność jazdy.

To nie koniec zmian, które radykalnie wpłyną na poprawę przejazdu przez budowaną autostradę A1. Już w przyszłym tygodniu udostępnione zostanie 6 km nowej, zachodniej jezdni (od granicy województw w kierunku południowym) na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ.

Będzie to oznaczało, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej trasy. Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu. Pozostałe dwa będą wykorzystywane jedynie do kontynuacji prac przez wykonawcę, co zdecydowanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku w trakcie prowadzonych prac.

Za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten 7-kilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h.

W tym roku kierowców czekają jeszcze dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko. Na obu mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Pozostałe prace, jakie będą do wykonania, nie powinny w żaden sposób ograniczać przejazdu.

Źródło: GDDKiA
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels