Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Powstały w próbnym cyklu – pracują w realnym transporcie

Utworzona: 2021-10-06


Cztery przedseryjne egzemplarze eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym są testowane w warunkach rzeczywistych w Niemczech i Holandii, m.in. przy transporcie żywności. Jutro (7 pażdziernika) rusza produkcja seryjna ciężarówki.

Trzy eActrosy są wykorzystywane do przewozów wahadłowych przez firmę Logistik Schmitt (północny Schwarzwald) oraz dwa podmioty z branży logistyki żywności – Simon Loos (Holandia) i Tevex Logistics (Nadrenia Północna-Westfalia). Kolejny eActros, skonfigurowany jako śmieciarka, ma trafić do eksploatacji w firmie Remondis. Te elektryczne ciężarówki powstały w ramach próbnych cykli produkcyjnych.

Logistik Schmitt

Wczesny prototyp eActrosa mieliśmy okazję intensywnie testować od lipca 2019. Dotychczas samochód ten przejechał dla nas około 70 tysięcy kilometrów i dowiódł swojej niezawodności w trudnych warunkach pogodowych. Odbyliśmy nim prawie 7 tysięcy kursów, przewożąc łącznie 137 tysięcy nośników ładunku. Przetransportował już dla nas ponad 40 tysięcy ton. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w miejsce prototypu trafił do nas eActros przedseryjny
– zapewnił Rainer Schmitt, wspólnik zarządzający w spółce Logistik Schmitt.

Nowy pojazd kursuje codziennie na trzy zmiany między Rastatt a Gaggenau. Do Rastatt przewozi obudowy skrzyń biegów, natomiast do Gaggenau dostarcza komponenty osi. Jego dobowy przebieg dochodzi do 300 km. W ramach wieloletniego testu tej ciężarówki, odbywającego się w dolinie rzeki Murg w rejonie miast Rastatt i Gaggenau, jej system napędowy zostanie porównany z napędem zasilanym z napowietrznej sieci trakcyjnej (projekt „eWayBW”). Daimler Truck nie planuje jednak wytwarzać ciężarówek z takim zasilaniem.

Simon Loos

Simon Loos eksploatuje eActrosa wyposażonego w zabudowę chłodniczą – obsługuje sieć supermarketów Albert Heijn. Dzień pracy elektrycznej ciężarówki zaczyna się w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw (prowincja Holandia Południowa), skąd rozwozi świeże artykuły spożywcze, wymagające kontrolowanej temperatury, do supermarketów w różnych miastach regionu, m.in. Rotterdamie, Hadze i Delfcie. eActros kursuje przez siedem dni w tygodniu, pokonuje w ciągu doby około 300 km. Jego akumulatory doładowują się przez noc w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw, gdzie firma Albert Heijn zainstalowała terminale szybkiego ładowania.

W swojej strategii przywiązujemy dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Już od roku 2014 gromadzimy we flocie doświadczenia z napędami alternatywnymi. W zeszłym roku przetestowaliśmy z bardzo dobrym rezultatem prototyp eActrosa i jesteśmy dumni, że otrzymamy do wypróbowania kolejnego przedseryjnego. Samochód ten, dzięki swojemu znacznemu zasięgowi, da nam większą elastyczność w codziennej pracy. Jesteśmy ciekawi, czy w ogóle konieczne będzie doładowywanie pomiędzy kursami, ale w razie czego dysponujemy w bazie sprzętem do szybkiego ładowania. Cieszymy się już na nowe doświadczenia, jakie czekają nas w nadchodzących miesiącach podczas eksploatacji tej ciężarówki. Cieszymy się m.in. ze względu na strefy zerowej emisji, które mają być u nas wprowadzone w roku 2025
– podkreślił Wim Roks, menedżer floty w firmie Simon Loos.

Tevex Logistics

Firma Tevex Logistics, mająca siedzibę w miejscowości Rheda-Wiedenbrück, będzie eksploatować nowego, 27-tonowego eActrosa w trybie wielozmianowym. Ciężarówka posłuży jej do codziennego przewozu własnych artykułów spożywczych do klientów, w rozszerzonej strefie transportu lokalnego. Firma spodziewa się, że pojazd będzie pokonywał dziennie dystans do 600 km – jego akumulator będzie ładowany z terminala zlokalizowanego na terenie własnego zakładu we wschodniej Westfalii.


Dla firmy Tevex Logistics, odpowiedzialnej za logistykę w grupie Tönnies, ten modelowy projekt z eActrosem stanowi następny krok w proekologicznej strategii «t30». Nasz cel – być najprzyjaźniejszym dla środowiska przedsiębiorstwem w branży spożywczej na rynku, a wiadomo, że logistyka odgrywa znaczącą rolę w zmniejszeniu śladu węglowego naszych produktów
– zadeklarował Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający firmy Tevex.
Dwa eActrosy eksploatowane we flotach firm Simon Loos i Tevex Logistics są wyposażone w elektryczną chłodziarkę transportową Frigoblock FK25i, która pozwala realizować przewozy ładunków wymagających ciągłego chłodzenia.

Remondis

Kolejny eActros jest w tej chwili konfigurowany do realizacji zadań w sektorze komunalnym przez firmę Remondis, która planuje wykorzystywać przepdprodukcyjnego eActrosa w centrum Kolonii do wywozu odpadów od klientów biznesowych. Firma przewiduje również dodatkowy cykl testowy przy wywozie odpadów komunalnych w cyklach „od budynku do budynku”.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels