Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pakiet Mobilności- załoga wieloosobowa

Utworzona: 2021-10-04


Szósta część odpowiedzi na pytania przygotowane przez Komisje Europejską w celu rozwiązania najpilniejszych kwestii związanych z wdrażaniem, podniesionych przez sektor.

Czy kierowca pracujący w ramach załogi kilkuosobowej jest zobowiązany do wykorzystania 45-minutowej przerwy w pojeździe będącym w ruchu? Czy przerwa może trwać dłużej niż 45 minut?

Art. 7
Kierowca pracujący w ramach załogi kilkuosobowej nie jest zobowiązany do wykorzystania 45- minutowej przerwy w pojeździe będącym w ruchu w okresie spędzonym na siedzeniu obok kierowcy prowadzącego pojazd. Do kierowcy należy decyzja, czy chce wykorzystać przerwę w pojeździe będącym w ruchu, czy poza nim. Przerwa może z pewnością trwać dłużej niż 45 minut, jeżeli zostanie wykorzystana poza pojazdem. Przerwa wykorzystana w pojeździe będącym w ruchu musi być przerwą trwającą jednorazowo 45 minut, jak określono w nowym (trzecim) akapicie w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. Pozostały czas spędzony w pojeździe na siedzeniu obok kierowcy prowadzącego ten pojazd musi być rejestrowany jako okres gotowości, jak określono w art. 3 lit. b) akapit trzeci dyrektywy 2002/15/WE.

Przewodnik dla kierowców i przewoźników

Pakiet Mobilności- powrót kierowcy

Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie

Skrócone tygodniowe okresy odpoczynku

Zasada dotycząca przeprawy promowej

Skrócone tygodniowe okresy odpoczynku

Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu

Przekraczanie granic

Powrót kierowcy cz.2

Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie cz. 2

Skrócony tygodniowy i dzienny okresy odpoczynku

Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu cz. 2

Załoga kilkuosobowa

Tachografy
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels