Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mercedes-Benz Trucks dąży do doskonałości

Utworzona: 2021-10-28


Producent zaprezentował kilka innowacji w pojazdach, głównie w zakresie elektryfikacji. Firma czuje się zobowiązana postanowieniami paryskiego porozumienia klimatycznego oraz przyjmuje za swój jeden z jego celów, jakim jest dekarbonizacja sektora transportu do roku do 2050.

Jako firma jesteśmy w pełni zaangażowani w wysiłki zmierzające do urzeczywistnienia transportu lokalnie neutralnego pod względem emisji CO2. Chcemy, aby do roku 2030 ponad połowa naszych nowych pojazdów sprzedawanych w Europie była lokalnie bezemisyjna. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które pozwoliłoby osiągnąć ten cel. W zależności od różnych zastosowań, z jakimi mają do czynienia nasi klienci, stosujemy dwutorową strategię elektryfikacji, która opiera się na pojazdach elektrycznych zasilanych akumulatorami i ogniwami paliwowymi. Potrzeba jednak więcej działań – zarówno w zakresie infrastruktury, jak i rzetelnych ram regulacyjnych powiedziała Karin Rådström, członek Zarządu w koncernie Daimler Truck AG, odpowiedzialny za firmę Mercedes-Benz Trucks podczas konferencji „Shaping the Now & Next 2021”.

Zarówno zaprezentowany w czerwcu eActros przeznaczony do ciężkich przewozów dystrybucyjnych, którego masowa produkcja ma się rozpocząć w zakładzie w Wörth od października, jaki i model eEconic do użytku komunalnego, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2022 r., to pojazdy w pełni elektryczne i lokalnie neutralne pod względem emisji CO2. Obecnie nadal trwają intensywne testy modelu eEconic, po zakończeniu których rozpoczną się testy praktyczne u klientów. Kluczowe dane techniczne są w dużej mierze takie same w przypadku eActrosa; eEconic przeznaczony do zbiórki odpadów został zaprojektowany tak, aby pokonywać większość typowych tras bez konieczności doładowywania.

Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji na pełną skalę duńska firma zajmująca się utylizacją odpadów złożyła zamówienie na 11 egzemplarzy eEconic. Od roku 2024 r. do produkcji seryjnej ma być gotowy eActros LongHaul, który jest również zasilany akumulatorami, a w roku 2027 z linii produkcyjnej zjadą pierwsze seryjne ciężarówki GenH2 zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Oba pojazdy umożliwią bezemisyjny transport towarów na trasach dalekobieżnych.

Podczas konferencji „Shaping the Now & Next 2021” producent nie tylko przekazał informacje o swoich ciężarówkach elektrycznych, ale także zaprezentował usługi doradcze, takie jak eConsulting i strategiczne partnerstwa w zakresie integracji floty, infrastruktury ładowania i podłączenia do sieci. Firma zaprezentowała również swoje najnowsze modele z silnikami wysokoprężnymi, takie jak Actros F, Actros L i Edition 2.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels