Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczne komponenty z zielonych fabryk

Utworzona: 2021-08-09


Po intensywnych negocjacjach obu stron władze spółki Daimler Truck AG i jej rada zakładowa porozumiały się w sprawie przyszłości niemieckich zakładów produkujących zespoły napędowe: w Gaggenau, Kassel i Mannheim. Fabryki w przyszłości skoncentrują swoją uwagę na komponentach do napędów elektrycznych.

We współpracy z ważnym zakładem siostrzanym w Detroit niemieckie fabryki utworzą sieć produkcyjno-technologiczną wyspecjalizowaną w produkcji komponentów do napędów elektrycznych i systemów akumulatorowych, która przyśpieszy rozwój światowej produkcji elektrycznych napędów akumulatorowych i wodorowych. Motorem transformacji technicznej staną się również dodatkowe, znaczące inwestycje w technologie przyszłości w zakładach Daimler Truck.

Fabryka Mercedes-Benz w Gaggenau, specjalizująca się w wytwarzaniu skrzyń biegów do ciężkich pojazdów użytkowych, stanie się również centrum kompetencyjnym w zakresie komponentów napędów elektrycznych oraz montażu zespołów napędowych na bazie wodorowych ogniw paliwowych.

Zakład w Kassel rozszerzy swój dotychczasowy obszar specjalizacji w dziedzinie osi do pojazdów użytkowych i stanie się centrum kompetencyjnym w zakresie elektrycznych systemów napędowych. Natomiast fabryka w Mannheim, wiodący zakład produkujący silniki do pojazdów użytkowych, korzystając z ponad 25-letniego doświadczenia zlokalizowanego tam centrum kompetencyjnego ds. bezemisyjnej mobilności (KEM), skoncentruje się na technice akumulatorowej oraz systemach wysokiego napięcia.

Oprócz inwestycji w przetwarzanie i recykling systemów akumulatorowych, w zakładach produkujących dziś zespoły napędowe zostaną zintegrowane ważne zakresy produkcji elementów do napędów alternatywnych, takich jak układy osi z napędem elektrycznym, silniki elektryczne i falowniki, a także montaż systemów ogniw paliwowych.


Elementem sieci technologicznej Daimler Truck są tzw. laboratoria innowacji („InnoLabs”), które powstaną we wszystkich zakładach obok centrów kompetencyjnych. Celem ich działań jest wypełnienie luki pomiędzy budową prototypu a rozwojem seryjnym. Przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej mają być maksymalnie efektywne, aby umożliwić jak najszybsze przejście do niej od fazy prototypowej. Laboratorium „InnoLab Batterie”, zlokalizowane w zakładzie w Mannheim, umożliwi koncernowi uruchomienie własnej pilotażowej produkcji ogniw akumulatorowych, a tym samym zapewni podstawy przyszłego know-how w tym zakresie.

Fabryki zespołów napędowych mają od 2022 r. osiągnąć neutralność pod względem emisji CO2, podobnie jak wszystkie inne europejskie zakłady Daimler Truck. Umożliwi to m.in. system pozyskiwania „zielonej” energii elektrycznej z farm wiatrowych i fotowoltaicznych, a także z elektrowni wodnych. Dążąc do uzyskania statusu zakładów w pełni ekologicznych, fabryki zespołów napędowych Mercedes-Benz mają w dłuższej perspektywie zaprzestać emisji CO2 – umożliwi to sukcesywne tworzenie systemów pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych.

Jak już informowaliśmy, w październiku 2021 r. w fabryce Mercedes-Benz w Wörth rozpocznie się seryjna produkcja eActrosa do transportu dystrybucyjnego z akumulatorowym napędem elektrycznym, do którego w przyszłym roku dołączy eEconic. Od połowy obecnej dekady dostępny będzie napędzany akumulatorowo eActros LongHaul do transportu dalekobieżnego.

Źródło: Daimler Truck AG
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels