Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W kabinie ciszej i przyjemniej

Utworzona: 2021-07-29


Od końca ubiegłego roku Sprinter furgon i podwozie do zabudowy z napędem na tylne koła są dostępne z mocnym i wydajnym silnikiem Diesla OM654. Tej jesieni nowa jednostka będzie dostępna także we wszystkich pozostałych wersjach, co zwiększy komfort jazdy.

Generacja czterocylindrowych silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje udoskonaloną charakterystykę pod względem poziomu hałasu i wibracji. Oznacza to, że we wnętrzu samochodu jest ciszej, a kierowca jest w mniejszym stopniu narażony na oddziaływanie wibracji. Połączenie aluminiowej obudowy ze stalowymi tłokami, zastosowanie stopniowanej przestrzeni spalania i powłoki Nanoslide na ściankach cylindrów w celu zmniejszenia tarcia, a także dynamiczna wielokierunkowa recyrkulacja spalin i oczyszczanie spalin w silniku – te rozwiązania ograniczają zużycie paliwa i emisję. Dodajmy, że usytuowany blisko silnika układ oczyszczania spalin działa w optymalnych warunkach przy niewielkich stratach ciepła.


Silnik OM654 w Sprinterze jest dostępny w czterech zakresach mocy, w zależności od wariantu napędu i typu nadwozia: 84 kW (114 KM), 110 kW (150 KM), 125 kW (170 KM) i 140 kW (190 KM). Dodatkową innowacją jest połączenie 2-litrowego silnika z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC w Sprinterze z napędem na tylne koła. Nadal dostępna jest wersja z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Dalsze szczegóły dotyczące silnika OM654 w Sprinterze zostaną ogłoszone jesienią, w chwili rozpoczęcia sprzedaży.

Od 2020 roku Sprinter jest również dostępny z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Trwają pracę nad kolejną generacją eSprintera o modułowej budowie układu napędowego, która składa się z przedniego modułu zawierającego komponenty wysokonapięciowe, modułu w podwoziu z akumulatorem wysokonapięciowym oraz kolejnego modułu z elektrycznie napędzaną tylną osią. Dzięki temu eSprinter nowej generacji – który wejdzie do produkcji w drugiej połowie 2023 r. – zapewni większą elastyczność w projektowaniu różnych wersji nadwoziowych. Producent podkreśla, że elektryczny Sprinter następnej generacji będzie produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2.

Źródło: Mercedes-Benz Vans
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels