Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Testy elektrycznej naczepy chłodniczej

Utworzona: 2021-07-10


Chodzi o prototyp S.KOe, która będzie wykorzystana do realizacji dostaw do supermarketów Albert Heijn.

Przedstawiciele trzech holenderskich firm – TIP oferującej usługi wynajmu naczep, sieci supermarketów Albert Heijn oraz firmy Cornelissen, dostawcy logistyki transportowej – spotkali się niedawno w zakładzie Schmitz Cargobull w Vreden, aby odebrać ten wyjątkowy pojazd.

Wybraliśmy ten pojazd, ponieważ większość naszych dostaw odbywa się na terenie miast oraz na trasach między różnymi centrami dystrybucyjnymi. W wielu holenderskich miastach transport dystrybucyjny musi uwzględnić obecność „stref zerowej emisji” w centrach miast, które zaczną funkcjonować od roku 2025. Dzięki elektrycznej naczepie chłodniczej S.KOe Schmitz Cargobull, połączonej bezemisyjnym ciągnikiem siodłowym będziemy mogli bez problemu wykonywać dostawy do centrów miast wyjaśnia Peter Leegstraten, menadżer ds. transportu w firmie Albert Heijn.

Grupa Cornelissen świadczy usługi logistyczno- transportowe dla supermarketów Albert Heijn i odpowiada za ciągłe zaopatrzenie rynków spożywczych.

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to dla nas kwestia priorytetowa. Dlatego cieszy nas perspektywa przyszłych korzyści środowiskowych dzięki zastosowaniu pojazdów z napędem elektrycznym. Nasz kierowca został poinformowany o szczególnych cechach pojazdu podczas odbioru i odpowiednio przeszkolony mówi Marco Pikkemaat, kierownik floty Cornelissen Group.



Naczepa S.KOe COOL SMART jest wyposażona w oś elektryczną i elektryczny agregat chłodniczy połączony ze zintegrowanym systemem zarządzania energią oraz akumulatorem. Całkowicie elektryczna jednostka chłodnicza S.CUe jest przeznaczona do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku. Agregat dysponuje mocą chłodzącą do 15 900 W i mocą grzewczą do 9100 W bez dodatkowych ograniczeń.

Ponadto naczepa posiada oś elektryczną, która m.in. odzyskuje energię podczas hamowania, a tym samym skraca czas ładowania akumulatora za pośrednictwem sieci energetycznej. W naczepie bez osi elektrycznej akumulator nie jest ładowany podczas jazdy. Wersja z osią elektryczną ładuje akumulator już podczas jazdy, dzięki czemu ładowanie z sieci w centrum dystrybucji jest albo niepotrzebne albo trwa znacznie krócej. Jest ona standardowo wyposażona w system telematyczny TrailerConnect, który może być wykorzystany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, pozostałego zasięgu i pozostałego czasu ładowania za pośrednictwem portalu telematycznego.

Źródło: Schmitz Cargobull
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels