Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Imponująca dynamika pojazdu i wysoki komfort jazdy

Utworzona: 2021-06-30


Podczas wydarzenia transmitowanego w Internecie odbyła się dziś światowa premiera elektrycznego eActrosa do ciężkiego transportu dystrybucyjnego zasilanego akumulatorami.

Tym samym niemiecki producent zapowiada nową erę w swojej działalności, wprowadzając na rynek pierwszą seryjnie produkowaną elektryczną ciężarówkę z gwiazdą.

Nie da się ukryć, że transport przyczynia się do zmian klimatu. Ale możemy i będziemy uczestniczyć w rozwiązywanie tego problemu. Zaczynamy od eActrosa, który przejechał już ponad pół miliona kilometrów po drogach publicznych. eActros oraz powiązane z nim usługi to duży krok dla nas i naszych klientów w kierunku transportu neutralnego pod względem emisji CO2 podkreśla Karin Rådström, członek zarządu Daimler Truck AG i odpowiedzialna za Mercedes-Benz Trucks.

Po pierwszej oficjalnej prezentacji koncepcyjnej ciężarówki do transportu dystrybucyjnego w miastach podczas targów IAA w Hanowerze w roku 2016, dwa lata później rozpoczęły się praktyczne testy dziesięciu prototypów eActrosa z udziałem klientów w Niemczech i innych krajach europejskich. Celem tej tzw. „floty innowacyjnej” było wprowadzenie na rynek seryjnego eActrosa w roku 2021.


Prace rozwojowe opierały się na partnerskiej współpracy z naszymi klientami. Wszystko, czego nauczyliśmy się w wyniku doświadczeń zebranych podczas eksploatacji pojazdów floty innowacyjnej trafia teraz do produkcji seryjnej. W porównaniu z prototypami, w modelu produkowanym seryjnie znacznie poprawiono kilka cech, takich jak zasięg, moc napędu i bezpieczeństwo wyjaśnia Andreas von Wallfeld, szef marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks.

Sercem eActrosa jest jednostka napędowa wyposażona w dwa zintegrowane silniki elektryczne oraz dwubiegową skrzynię biegów. Oba silniki zapewniają imponujący komfort jazdy i doskonałą dynamikę pojazdu, a cichy i bezemisyjny napęd elektryczny oznacza, że ​​ciężarówka może być również wykorzystywana do wykonywania dostaw nocnych oraz z centrach miast, gdzie obowiązują zakazy jazdy dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W zależności od wersji eActros czerpie energię z 3 lub 4 akumulatorów – każdy o pojemności około 105 kWh. Dzięki maksymalnej pojemności wynoszącej 420 kWh, realny zasięg to 400 kilometrów. Pojazd ten może być ładowany prądem o mocą do 160 kW: po podłączeniu do zwykłej stacji ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A, naładowanie trzech akumulatorów od 20 do 80% zajmuje nieco ponad 1 godzinę.

Dzięki temu eActros jest doskonale przygotowany do codziennej eksploatacji w transporcie dystrybucyjnym dodaje von Wallfeld.

Aby pomóc firmom transportowym w stopniowym przechodzeniu na transport elektryczny, Mercedes-Benz Trucks oferuje eActrosa w ramach kompleksowego systemu obejmującego usługi doradcze i serwisowe dla klientów, które zapewniają najlepsze możliwe wykorzystanie pojazdu, optymalizację kosztów całkowitych oraz stworzenie infrastruktury ładowania. Ponadto ciężarówka elektryczna charakteryzuje się wysokim stopniem cyfryzacji i łączności.

Dotyczy to również bezpieczeństwa. W najnowszej generacji Actrosa z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym zastosowano systemy zapewniające najwyższy obecnie możliwy poziom bezpieczeństwa na drodze. W pojeździe tym zwrócono uwagę nie tylko na bezpieczeństwo czynne, na przykład dzięki instalowanym seryjnie systemom, takim jak MirrorCam (system kamer zastępujących lusterka boczne), Sideguard Assist S1R (asystent skrętu) czy Active Brake Assist (ABA) - asystent hamowania awaryjnego piątej generacji z funkcją wykrywania pieszych, ale zadbano także o wsparcie kierowcy w przypadku wyzwań związanych z prowadzeniem pojazdów elektrycznych wyposażonych w systemy wysokonapięciowe.


Od jesieni 2021 roku seryjnie produkowany model będzie produkowany w największej montowni samochodów ciężarowych Mercedesa w Wörth am Rhein. W ostatnich miesiącach przeprowadzono tam szereg przygotowań do realizacji nowych procesów produkcyjnych, w tym budowę nowej linii montażowej. W początkowej fazie seryjny model eActrosa będzie dostępny w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii i Szwecji.



Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels