Za główną przyczynę przewidywanego wzrostu niedoboru kierowców w tym roku, przewoźnicy i spedytorzy na wielu rynkach uznają właśnie braki w umiejętnościach, które prowadzą do rosnących kosztów, trudności operacyjnych i niemożności zaspokojenia potrzeb klientów.
W czasie wirtualnego forum swoimi spostrzeżeniami podzieliło się wielu prelegentów, reprezentujących firmy logistyczne i transportowe, m.in. ALSA, Hegelmann Express, Kuehne + Nagel i Torello oraz eksperci od kapitału ludzkiego z firmy Adecco, przedstawiciele firmy ubezpieczeniowej AON oraz klienci korzystający z usług logistycznych, w tym Petroleum Development Oman i Vodafone.
W podsumowaniu stwierdzono konieczność profilowania umiejętności w całej branży, potrzebę stworzenia taksonomii umiejętności oraz to, że tradycyjne, uniwersalne nauczanie w klasie jest nieoptymalne i postrzegane jako przestarzałe.
Oczywiście możemy mierzyć umiejętności techniczne kierowców, ale nie powinniśmy zapominać o umiejętnościach miękkichpowiedział Christian Müller z Kuehne + Nagel.
Wyzwaniem jest brak narzędzi do pozyskiwania danych o kierowcach, na przykład w zakresie zachowania w miejscach załadunku powiedział Andreas Schmidt z Hegelmann Group.
Organizacje mają tendencję do analizowania poszczególnych aspektów, takich jak dane telematyczne, szkoleniowe, o incydentach i dane kart paliwowych w osobnych działach zajmujących się kwestiami kadrowymi, bezpieczeństwa lub działalnością operacyjną. Tymczasem kluczem do sukcesu jest łączenie danych powiedział Ryan Davidson z Vodafone.
W przypadku każdego narzędzia, które się używa, trzeba dopilnować, aby system punktacji był spójny powiedział Paula Fernandez z ASLA .
Jeśli dobrze zrozumiemy proaktywne zarządzanie ryzykiem dotyczącym pracowników, osiągniemy całkiem znaczną stopę zwrotu i poprawę sytuacji dodał John McLaughlin z AON.
W czasie forum omawiano innowacyjne rozwiązania, które mają pomóc firmom transportowym w efektywnym zatrudnianiu, ukierunkowanym budowaniu zdolności kierowców i programach wynagradzania, które umożliwią optymalizację kosztów, łagodzenie ryzyka i wzrost retencji kierowców.
Program RoadMasters to rozwiązanie mające pomóc firmom w zatrudnianiu, rozwijaniu i nagradzaniu kierowców zawodowych za pomocą narzędzi pomiarowych. Profile umiejętności dostępne w nim wyznaczają międzynarodowy standard wiedzy i umiejętności wymaganych w przypadku różnych stanowisk pracy kierowców, a rozwiązanie do oceny ilościowo określa umiejętności kierowców w odniesieniu do tych profili za pomocą łatwej w użyciu analizy wizualnej.
Na Forum RoadMasters zapisało się ponad 300 uczestników z ponad 65 krajów, potwierdzając w ten sposób znaczenie zarządzania umiejętnościami dla przewoźników drogowych na całym świecie, zwłaszcza w zakresie zarządzania rekrutacją i jeśli chodzi o poprawę retencji kierowców.
Źródło: IRU