Pierwsze doświadczenia eksploatacyjne pozwoliły na dokonanie pewnych dostosowań technicznych, takich jak programowanie ogrzewania kabiny i optymalizacja działania podzespołów zabudowy (m.in. liczba cykli zagęszczania i operacji wstrząsania, prędkość działania mechanizmów). Pojazdy nowej generacji będą zbierać śmieci pomiędzy Neuilly-sur-Seine i, w zależności od rodzaju odpadów, Saint-Ouen lub Gennevilliers, nie emitując spalin ani CO2.
Kontrakt na taką skalę świadczy o dojrzałości technologii elektrycznej i entuzjazmie rynku. Nasze elektryczne pojazdy spełniają operacyjne potrzeby naszych klientów. Wszystkie wskaźniki zmieniają się na zielone, a era pionierów, takich jak my, jest za nami
- powiedział Christophe Martin, dyrektor zarządzający Renault Trucks France.
Nasze doświadczenie operacyjne pozwala nam spełnić wymagania władz lokalnych, takich jak Neuilly-sur-Seine, które pragną wprowadzić przyjazną dla środowiska, zrównoważoną zbiórkę odpadów na swoim terenie, dbając jednocześnie o jakość życia mieszkańców. Partnerstwo z Renault Trucks jest zgodne z celem Grupy SUEZ, jakim jest redukcja emisji CO2 o 45% do roku 2030
- podkreślił Fabrice Rossignol, wiceprezes wykonawczy firmy SUEZ Recyclage & Valorisation France.
Zeroemisyjne pojazdy są częścią naszego ambitnego podejścia do zmniejszenia śladu węglowego. Z flotą miejską składającą się w 39% z pojazdów elektrycznych, Neuilly-Sur-Seine jest pionierem w dekarbonizacji świadczenia usług publicznychDodajmy, że francuski producent ciężarówek stawia sobie za cel, aby do 2025 roku 10% jego sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne.
- pochwalił się Jean-Christophe Fromantin, burmistrz Neuilly-sur-Seine.
Źródło: Renault Trucks