Prowadzący konferencję Marcin Prokop zaprosił do rozmowy o wyzwaniach związanych z ekologiczną przyszłością transportu i obniżaniem CO2 w Polsce i Europie: Małgorzatę Kulis – dyrektor zarządzającą Volvo Trucks, Marka Gawrońskiego – wiceprezesa ds. związanych z sektorem publicznym Volvo Group, Jakuba Farysia – prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Macieja Mazura – dyrektora zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Ciężarówki elektryczne pomagają stworzyć czystsze, cichsze i mniej zatłoczone miasta, a także produktywne i zdrowe środowisko pracy dla użytkownika i kierowców. Dlatego też naszą "Cichą Rewolucję" zaczynamy od transportu dystrybucyjnego z wykorzystaniem modeli Volvo FL i FE Electric, a już za 12 miesięcy poszerzymy zasięg i do użytkowników przekażemy modele FH, FM i FMX Electric. W pełni elektryczne ciężarówki Volvo Trucks to także rozwiązania dla wyzwań społecznych. Szybkie tempo urbanizacji nałoży ogromne wymagania na systemy ruchu, które w wielu przypadkach już mają trudności z zaspokojeniem bieżących potrzeb. Oprócz tego prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 15 lat wielkość transportu wzrośnie nawet o 50 procent. Większość towarów będzie transportowana drogami
– zwróciła uwagę Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Do budynku nowym Volvo FE Electric wjechała Iwona Blecharczyk (Trucking Girl), Ambasadorka Volvo Trucks.
Volvo FE Electric o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton to trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers o ładowności ok. 13.000 kg. Wyposażony w dwa silniki elektryczne pojazd ma zasięg ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi około dwóch godzin, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin. Modele FH, FM i FMX Electric, które trafią do klientów w przyszłym roku, zagwarantują 300 km zasięgu, a dążymy do osiągnięcia 500 kmVolvo FE Electric zostanie poddany testom w ramach projektu badawczo-edukacyjnego EKOLOG Ekologiczna Logistyka. Jego inicjatorem jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, a patronat nad badaniem objęła ambasada Szwecji. Pojazd będzie sprawdzany przez partnerów projektu: firmę H&M (dostawy produktów do sklepów) oraz IKEA (dostawy do marketów i klientów). Za zarządzanie pojazdem i realizację procesu operacyjnego odpowiedzialny będzie logistyczny partner projektu – firma No Limit.
– zapewnił Piotr Werner, Product Digital Marketing Manager z Volvo Trucks.
Finał inauguracji uwieńczyło uroczyste przekazanie pojazdu partnerom projektu EKOLOG. W kolejnym etapie projektu elektryczna ciężarówka Volvo zostanie poddana ocenie w pięciu blokach tematycznych: wydajność, cechy użytkowe, walory społeczno-środowiskowe, koszty eksploatacji oraz ocena flotowa.
Źródło: Volvo Trucks Polska