Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Europa jest gotowa na wodorowe ciężarówki?

Utworzona: 2021-05-27


Daimler Truck AG i Shell New Energies NL B.V. podpisały porozumienie mające na celu przyspieszenie wdrażania samochodów ciężarowych napędzanych wodorem w Europie. Obie firmy planują wspierać dekarbonizację transportu drogowego poprzez budowę infrastruktury do tankowania wodoru i dostarczenie klientom samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi.

Shell zamierza początkowo uruchomić sieć tankowania wodoru, łączącą trzy ośrodki produkcji ekologicznego wodoru w porcie w Rotterdamie oraz Kolonii i Hamburgu. Od 2024 r. firma zamierza uruchamiać stacje paliw o dużej ładowności pomiędzy tymi trzema lokalizacjami, natomiast rok później Daimler Truck chce przekazać klientom pierwsze ciężarówki napędzane wodorem. Plan zakłada ciągłą rozbudowę korytarza towarowego wykorzystującego pojazdy napędzane wodorem, który do roku 2025 ma się rozciągać na dystansie 1200 km, gdzie do roku 2030 ma powstać 150 stacji tankowania wodoru obsługujących około 5000 ciężarówek Mercedesa z ogniwami paliwowymi.

Shell i Daimler Truck stawiają sobie za cel stworzenie optymalnej sieci infrastruktury wodorowej projektując ją w oparciu o potrzeby klientów i wzorce użytkowania. Porozumienie obejmuje również wspólny cel, jakim jest ustanowienie otwartego standardu tankowania określającego interakcję i interfejs między ciężarówką a stacją paliw w celu zapewnienia przyjaznego dla klienta, opłacalnego, niezawodnego i bezpiecznego tankowania wodoru. Obie firmy zapraszają innych potencjalnych partnerów do współpracy.

Chcemy pomóc naszym klientom obniżyć emisje poprzez przyspieszenie momentu, w którym ciężarówki napędzane wodorem staną się ekonomicznie opłacalną alternatywą dla pojazdów z silnikami Diesla powiedział Ben van Beurden, dyrektor generalny Royal Dutch Shell plc, spółki macierzystej Shell New Energies NL BV.

Jesteśmy przekonani, że ciężarówki napędzane wodorem odegrają kluczową rolę w urzeczywistnieniu wizji neutralnego pod względem emisji CO2 transportu w przyszłości. Dzięki współpracy zawartej między dwoma głównymi graczami w branży jesteśmy pionierami jeśli chodzi o rozstrzygnięcie kwestii, co należy zapewnić w pierwszej kolejności: infrastrukturę czy pojazdy. Naszym zdaniem oba aspekty muszą się rozwijać równolegle dodał Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

Zarówno Daimler Truck, jak i Shell są założycielami niedawno utworzonego konsorcjum H2Accelerate, które wspólnie uznają za istotną formę wspierania rozwoju transportu zasilanego wodorem w Europie. Obie firmy są w pełni zaangażowane we współpracę z konsorcjum i dążą do realizacji swoich planów wdrożeniowych w nadchodzącej dekadzie.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels