Shell i Daimler Truck stawiają sobie za cel stworzenie optymalnej sieci infrastruktury wodorowej projektując ją w oparciu o potrzeby klientów i wzorce użytkowania. Porozumienie obejmuje również wspólny cel, jakim jest ustanowienie otwartego standardu tankowania określającego interakcję i interfejs między ciężarówką a stacją paliw w celu zapewnienia przyjaznego dla klienta, opłacalnego, niezawodnego i bezpiecznego tankowania wodoru. Obie firmy zapraszają innych potencjalnych partnerów do współpracy.
Chcemy pomóc naszym klientom obniżyć emisje poprzez przyspieszenie momentu, w którym ciężarówki napędzane wodorem staną się ekonomicznie opłacalną alternatywą dla pojazdów z silnikami Diesla powiedział Ben van Beurden, dyrektor generalny Royal Dutch Shell plc, spółki macierzystej Shell New Energies NL BV.
Jesteśmy przekonani, że ciężarówki napędzane wodorem odegrają kluczową rolę w urzeczywistnieniu wizji neutralnego pod względem emisji CO2 transportu w przyszłości. Dzięki współpracy zawartej między dwoma głównymi graczami w branży jesteśmy pionierami jeśli chodzi o rozstrzygnięcie kwestii, co należy zapewnić w pierwszej kolejności: infrastrukturę czy pojazdy. Naszym zdaniem oba aspekty muszą się rozwijać równolegle dodał Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.
Zarówno Daimler Truck, jak i Shell są założycielami niedawno utworzonego konsorcjum H2Accelerate, które wspólnie uznają za istotną formę wspierania rozwoju transportu zasilanego wodorem w Europie. Obie firmy są w pełni zaangażowane we współpracę z konsorcjum i dążą do realizacji swoich planów wdrożeniowych w nadchodzącej dekadzie.
Źródło: Daimler