Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Po Wielkiej Brytanii i Francji przyszedł czas na Hiszpanię

Utworzona: 2021-05-25


Latem pojazd Volta Zero zostanie zaprezentowany w Niemczech i Ameryce Północnej, natomiast terminy premier na innych rynkach europejskich, w tym w Holandii, Włoszech i Belgii, mają być potwierdzone do końca roku.

Volta Trucks ogłosił strategię pod hasłem „Droga do zerowych emisji”, która ma pomóc w realizacji dekarbonizacji branży logistycznej i zapewnić mieszkańcom centrów miast czystsze powietrze i bezpieczniejsze ulice. Komunikat został ogłoszony w czasie, gdy społeczeństwo zwraca coraz większą uwagę na zmiany klimatu i poprawę jakości powietrza, a wiele miast wprowadza strefy o niskiej lub zerowej emisji. Dla przykładu, od roku 2024 w Paryżu zacznie obowiązywać zakaz używania pojazdów użytkowych z silnikami wysokoprężnymi, a we wszystkich francuskich miastach liczących ponad 150 000 mieszkańców mają zostać wprowadzone nowe strefy niskiej emisji. Niezależne badania przeprowadzone przez Volta Trucks sugerują, że do końca 2025 roku globalny rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dmc 7,5- 19t przekroczy 100 mld dolarów. Ogłaszając swoją strategię, której centralnym elementem jest szybkie wprowadzanie produktów na rynek, producent chce zaoferować odbiorcom szeroką gamę elektrycznych pojazdów użytkowych w momencie, gdy podaż porównywalnych pojazdów elektrycznych innych producentów jest nadal niewielka.

Opierając się na sukcesie Volty Zero - pierwszego w pełni elektrycznego samochodu o dmc wynoszącej 16 t, zaprojektowany z myślą o potrzebach logistyki miejskiej – szwedzki producent planuje rozszerzyć swoją ofertę o trzy dodatkowe kategorie wagowe: 7,5, 12, i 19 ton. W ten sposób firma będzie dysponować szeroką gamą w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które dzięki zastosowaniu innowacyjnych i kompaktowych układów napędowych można było zaprojektować uwzględniając specyficzne potrzeby branży logistycznej.

Pierwszym modelem, który trafi do klientów będzie 16-tonowa Volta Zero. Do końca 2021 roku ma powstać flota pilotażowa, a produkcja seryjna rozpocznie się około 12 miesięcy później. Pojazd ten znajduje się obecnie w fazie rozwoju inżynieryjnego, a już wkrótce mają się zacząć wczesne testy prototypu. Po uruchomieniu produkcji Volty Zero przyjdzie kolej na największy model 19-tonowy oraz wersje 12-tonowe w roku 2023. Tego samego roku ma być gotowa pilotażowa flota złożona z pojazdów 7,5-tonowych przeznaczonych do testowania przez klientów, natomiast produkcja seryjna rozpocznie się pod koniec 2024 r. Wszystkie trzy modele znajdują się obecnie we wczesnej fazie projektowania.

Ponieważ producent skupił się na zapewnieniu najlepszego w klasie poziomu bezpieczeństwa pojazdów, dzięki funkcjom wspomagania kierowcy oraz odpowiednio zaprojektowanego ekosystemu, wszystkie ciężarówki będą się wyróżniać innowacyjną, centralną pozycją kierowcy oraz nisko umieszczonym fotelem w kabinie z szybą panoramiczną. Takie rozwiązanie zapewnia widoczność w zakresie 220 stopni. Podobnie jak w przypadku wersji 16-tonowej, wszystkie warianty zostaną zaprojektowane w celu uzyskania optymalnej ładowności, dając w ten sposób menedżerom flot możliwość korzystania z mniejszej liczby większych pojazdów Volta Zero oraz rezygnacji z kilku mniejszych samochodów dostawczych, co przełoży się pozytywnie na ograniczenie zatorów w ruchu miejskim.

Od czasu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2020 r. Volta Zero została entuzjastycznie przyjęta zarówno przez menedżerów flot, jak i przedstawicieli władz miejskich, a popyt wykracza daleko poza początkowe rynki w Londynie i Paryżu. Na przykład pod koniec 2020 r. Volta Trucks ogłosiła przyjęcie zamówienia na 1000 ciężarówek Volta Zero od firmy Petit Forestier, dysponującej największą w Europie flotą pojazdów chłodniczych do wynajęcia. Jest to największy jednorazowy zakup dużych elektrycznych pojazdów użytkowych w Europie. Do stycznia 2021 r. portfel zamówień wzrósł do 260 mln dolarów i nadal rośnie w związku z rosnącym zainteresowaniem klientów.

Biorąc pod uwagę duży popyt na 16-tonową Voltę Zero, szwedzki producent chce przyspieszyć wejście na rynek, rozpoczynając od rynku europejskiego, a następnie skierować swoją ofertę do miast amerykańskich i azjatyckich. Volta Zero została początkowo wprowadzona na rynek w Wielkiej Brytanii i Francji, a obecnie znajduje się w trasie promocyjnie w Hiszpanii. Latem pojazd zostanie zaprezentowany w Niemczech i Ameryce Północnej, natomiast terminy premier na innych rynkach europejskich, w tym w Holandii, Włoszech i Belgii, mają być potwierdzone do końca roku. Producent zamierza wprowadzić Voltę Zero we wszystkich czterech kategoriach wagowych na wszystkich głównych rynkach. Biorąc pod uwagę duże zapotrzebowanie rynku na elektryczne pojazdy użytkowe, firma zamierza sprzedawać ponad 27 000 sztuk rocznie do końca 2025 roku, z tendencją wzrostową w kolejnych latach.

Popyt przyspieszyła również wyjątkowa propozycja firmy Volta Trucks pod nazwą „ciężarówka jako usługa” („TaaS”), której celem jest zrewolucjonizowanie finansowania i obsługi flot pojazdów użytkowych. Usługa TaaS jest skierowana do menedżerów flot jako prosty sposób na elektryfikację flot za pomocą jednej, przystępnej miesięcznej opłaty zapewniającej możliwość korzystania z Volty Zero wraz z konieczną obsługą, konserwacją, ubezpieczeniami i szkoleniami. W ramach usługi klient może nawet otrzymać nowy pojazd zastępczy w razie potrzeby, aby zapewnić maksymalny czas sprawności i wydajność operacyjną.

Biorąc pod uwagę ambicje związane ze zrównoważonym rozwojem, Volta Trucks będzie się kierować strategią produkcji sieciowej, opartą na wielu obiektach montażowych rozmieszczonych w kluczowych regionach geograficznych, aby zminimalizować niepotrzebny transport i koszty.

Niedawno firma ogłosiła, że „wyraziła zainteresowanie” produkcją pojazdów w ramach projektu „Decarbonisation Hub” w byłych zakładach produkcyjnych Nissana w Barcelonie. Pojazdy wyprodukowane w Hiszpanii mogłyby potencjalnie trafić na rynki Europy Południowej, ale tamtejsza produkcja zostałaby uruchomiona dopiero w dalszej kolejności. Spółka rozważa kilka dodatkowych lokalizacji produkcyjnych w Europie, Ameryce Północnej i Azji, aby móc sprostać znacznemu wzrostowi planowanej liczby produkowanych jednostek.

Źródło: Volta Trucks
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels